scuderia FF schreef op 11 februari 2016 17:48:
ik denk dat we er allemaal geen fuck vanaf weten
TT heeft verleden jaar overperformed om 2 reden, de verkoop van Here door Nokia en de aanmelding van het belang van JdM, de eerste was goed voor 5 naar 10 euro en de 2e van 10 naar 12 euro
Hi 'scud'. Deels waar. De eerste was de verkoop van HERE en de tweede niet JdM, maar nieuws over auto orders en de rit naar 12 was een dikke piek na nieuws over UBER. Die deal brengt TomTom aan alle walletjes, de autofabrikanten, carsharing en tech bedrijven. En biedt ze goed inzicht wat er speelt. Financieel gezien nog niet zo groot denk ik, maar wel met upside/groeinu blijkt dat JdM niet met een lolly maar met een scheermes op de achterbank heeft gezeten en zich de polsen doorgesneden
Ik denk dus dat JdM niet zo belangrijk is. En ook niet dat ie zijn polsen doorsnijdt. Hij hoeft er niet van te leven en kan zelfs op lows mooi zijn positie en invloed uitbreiden. Dat gaat ie ook doen bij Delta Lloyd. Gewoon laten dalen, misschien wel meehelpen daarbij en dan wat opkopen. Als je stukken uitleent, hoef je ze trouwens niet eens te verkopen, dan doet iemand anders dat voor je. En kan je zelf aan de buy kant zitten. en Goddijn onze goddelijke leider heeft in zijn onbegrensde wijsheid gezegd " we gaan niet kapitaliseren, alles blijft zoals is "
Dat zou ik ook doen. Ik zou me niet door beleggers en andere opportunisten (ja sorry, en daar bedoel ik mezelf ook mee) laten vertellen wat ik met mijn bedrijf moet doen. Natuurlijk wel gewoon focus op meer winst maken, dat mogen beleggers verwachten en daar zijn ze ook op gericht. Maar kapitalisatie daar gelden meer belangen dan alleen die van aandeelhouders dus de enorme premie die de koers kreeg vanwege onderwaardering ten opzichte van de Here benchmark loopt leeg
Dat denk ik niet en de HERE voordelen zijn er nog steeds. Goddijn gaf aan dat klanten waar ze vrijwel geen relatie mee hadden nu dikke mik zijn geworden met tomtom en dat ie deals verwacht. Ik weet vrij goed waar TT wel zit en vooral niet. En een van de merken die altijd dik bij HERE binnen zat en ook veel met veiligheidssystemen doet is Volvo. Dat zou nog wel eens een mooie nieuwe relatie kunnen worden. En GM idem dus het aandeel kan terug naar 7 euro of 6,75 volgens Barclays en de shorts maken goed gebruik van deze opmerking van HG, er is geen dreiging voor verkoop, dus sell , want profit daar doen ze daar niet aan, is ondergeschikt.
maar ... ik zit Long and wrong , maar ik zit zelden wrong for Long , verliezen doe ik sowieso niet graag, dus ik denk ik zie wat er gebeurt, maar laten we nu maar eens kijken in maart waar we staan.
heb vandaag goed bijgekocht, ik denk dat ik dadelijk ook in aanmerking kom voor een stoeltje op de Board :))
Lol scud. Gelukkig kan je de humor er nog van in zien. 1 maart start de uptrend weer (na Geneve) of eerder. Tenzij de wereld vergaat. Maar ik ben geen doom prediker.