scuderia FF schreef op 10 februari 2016 12:01:
wil dit toch even laten weten ( ik kan geen cijfers neer zetten) dus je moet t door de regels lezen.
- our price target is derived on a SOP basis, taking an average of 3 methodoligies for the core mapping asset, which we believe represents the larger part of value.
the 3 methodologies are EV/sales comparison with peers, EV/R&D comparison, and a DFC based on a operational bull case for future driving applications.
Our DFC ( which also underpins our bull case) assumes a 10% WACC and 0% terminal growth rate.
We also adopt a DFC for the consumer and Telematics biz, assuming the former stabilises revenue, and the latter continues to grow at 15-20%
Our implied base case valuation gets to 0.5 x EV/sales for consumer and 2,5 x EV/sales for Telematics
Risks: TT has stated it is not looking to break up the assets ( blues sky buitenspel ) so strategic value may not be released ( )
structural demand - hardware rev could fall if adoption of smartphone navigation products increases.
Operating leverage - fixed costs are high with 2/3 of staff in R&D
Earnings are highly levered to small rev changes
goed dan wederom een zwik aan cijfers voor aanpassingen sinds hun laatste update, ze zijn best fier op hun goede call eind van het jaar met 12,20 en terecht
laten we hopen dat deze "encore for a run" net zo goed is
verder zeg ik, ze begrijpen er geen zak van dat ze die assets niet hard hebben gemaakt of willen maken - ik herhaal dit zeg IK -
succes, tot vanavond, een slot @ 8,35 zou een X mogen na zulke pandoering.