rood blauwe elepsis logo Belegger.nl
Aandeel

Alfen N.V. NL0012817175

Laatste koers (eur)

14,245
  • Verschil

    -0,220 -1,52%
  • Volume

    302.516 Gem. (3M) 427,3K
  • Bied

    14,245  
  • Laat

    14,450  
+ In watchlist

Alfen 2024

9.951 Posts
Pagina: «« 1 ... 462 463 464 465 466 ... 498 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mr.DBD 16 november 2024 09:14
    “We werken al heel lang aan de technologie, maar we vonden het nog geen goed idee om veel elektrische auto’s op de markt te brengen als de markt niet winstgevend is en er geen infrastructuur is, zoals laadstations.”
    Volgens Mibe liet Honda zich dan ook opzettelijk niet zien op de EV-markt: “Het is niet zo dat we niet over de technologie beschikken en dat we niet wereldwijd kunnen concurreren met andere autofabrikanten.”
    Mibe ziet nu als het perfecte moment om los te gaan met elektrische auto’s: “Nu de samenleving zich begint te verplaatsen van het vroege stadium naar een wijdverbreide adoptie, is het tijd om te investeren in onze EV-strategie."
    Honda 0-serie wijst de weg
    De doelstellingen van Honda liegen er niet om. Tegen 2030 moet 40 procent van de wereldwijde verkopen volledig elektrisch zijn. Tien jaar later moet het aanbod enkel nog maar bestaan uit EV’s én waterstofauto’s.


    www.autoscout24.nl/informeren/autonie...
  2. mr.DBD 16 november 2024 09:23
    Investeren in stroomnet
    Volgens het IEA moet de wereld daarom fors gaan investeren in het verzwaren van en uitbreiden van stroomnetten. In een recent IEA-scenario gaat het voor 2030 om 25 miljoen kilometer extra of verzwaard stroomnet - dat is 625 keer rond de aarde. Om dat voor elkaar te krijgen moeten landen sneller vergunningen verlenen om te bouwen.

    Ook moeten er volgens het agentschap meer grote batterijen komen om stroom op te slaan. Als de zon uitbundig schijnt of het hard waait is er vaak meer hernieuwbare stroom dan consumenten gebruiken. Batterijen kunnen dit overschot opslaan voor momenten dat het bewolkt of windstil is.

    nos.nl/artikel/2544554-verdrievoudigi...
  3. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 16 november 2024 10:45
    quote:

    mr.DBD schreef op 16 november 2024 09:23:

    Investeren in stroomnet
    Volgens het IEA moet de wereld daarom fors gaan investeren in het verzwaren van en uitbreiden van stroomnetten. In een recent IEA-scenario gaat het voor 2030 om 25 miljoen kilometer extra of verzwaard stroomnet - dat is 625 keer rond de aarde. Om dat voor elkaar te krijgen moeten landen sneller vergunningen verlenen om te bouwen.

    Ook moeten er volgens het agentschap meer grote batterijen komen om stroom op te slaan. Als de zon uitbundig schijnt of het hard waait is er vaak meer hernieuwbare stroom dan consumenten gebruiken. Batterijen kunnen dit overschot opslaan voor momenten dat het bewolkt of windstil is.

    nos.nl/artikel/2544554-verdrievoudigi...
    Er moet natuurlijk helemaal niets.
    De consument zal de markt wel sturen en die is nu tevreden met een benzine of diesel wagen of een hybride als het wat meer mag kosten.
    5-7% van de particuliere bevolking wil en heeft ook een ev en zo neemt de stekkerwagen ook zijn rol op,
    Laat de markt maar spelen en zijn de stekkerwagens beter en goedkoper komt het wel goed maar op dit moment zijn de tweedehands stekkerwagens al geen succes en dat bewijst heel veel om maar niet te zeggen alles.
    Er moet daarom niets te overhaast naar transitie en er kan perfect een 20jaren plan opgesteld worden dat haalbaar is.
    Subsidies zijn er grotendeels uit en gelukkig maar en laat de concurrentie maar spelen tussen de vele bedrijven die op transitie ingezet hebben zodat de prijzen concurentieel worden.
    De helft zal ophouden te bestaan maar dat is ook normaal want ieder bedrijf moet een keer op eigen benen staan en niet in leven gehouden worden door een subsidie ketting.
  4. mr.DBD 16 november 2024 22:08
    Dit ook heel interessante markt waar veel groei zit voor Alfen, de verduurzaming van de scheepvaart.

    Alfen en Katoen Natie werken al sinds 2016 samen. De 2 bedrijven evalueren nu ook al andere, nieuwe vraagstukken. Zo zijn ze aan het nadenken over de ontwikkeling van een elektrische laadinfrastructuur aan de scheepskades van Katoen Natie, om straks te kunnen voldoen aan de nieuwe Europese regelgeving die transportschepen zal verbieden om dieselmotoren aan te laten staan wanneer ze aangemeerd liggen in de haven.

    solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie...

    En zie in dit licht ook:
    nederlandelektrisch.nl/actueel/nieuws...
  5. Wouter Kabouter 17 november 2024 11:09
    quote:

    Gek op optiepremie schreef op 16 november 2024 16:40:

    www.nu.nl/economie/6335671/china-posi...

    Indirect is dit prima voor Alfen.
    Hier staat toch ook gewoon 'chinese staatsmedia roept a, brussel zegt b'?

    Het positieve is dat ev's een concurrentiemarkt is waar iedereen in wil.
  6. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 17 november 2024 13:21
    China/india en nu ook de USA zetten vol in op zo goedkoop mogelijke energie en zijn niet tegen fossiel aan te houden.
    En dan denken dat Europa vol gaat inzetten op snellere transitie omwille van een klimaatakkoord is niet realistisch.
    De economie is er niet klaar voor buiten een uitzondering als Noorwegen met grappig genoeg grote fossiele inkomsten en fonds die dit mogelijk maakt.
    De werkelijkheid wordt veel vertraging in transitie en een recessie over Europa met gevoelig veel faillissementen.
    Laat je niet vangen in de groene droom die in werkelijkheid een financiële nachtmerrie is en blijft.
    Geen dividend geen groei(inflatie in) geen zekerheid geen winst.
    Met een roze bril op kan je hopen op 2 jaar van stagnatie.

    Als gouden tip want ik wil de longs ook wel helpen in moeilijke tijden geef ik covered calls december 13eur en covered cash puts december 12eur om in te handelen.
  7. Gek op optiepremie 17 november 2024 13:31
    quote:

    Wouter Kabouter schreef op 17 november 2024 11:09:

    [...]

    Hier staat toch ook gewoon 'chinese staatsmedia roept a, brussel zegt b'?

    Het positieve is dat ev's een concurrentiemarkt is waar iedereen in wil.
    Dus goedkoper voor de normale burger, waardoor ze eerder een ev gaan aanschaffen. Dit zal dus ons stroomnet verder belasten, wat dus aanpassingen van het net vraagt. Dus werk voor Alfen. Niet ye vergeten al die extra laadpalen.
  8. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 17 november 2024 13:47
    quote:

    Gek op optiepremie schreef op 17 november 2024 13:31:

    [...]

    Dus goedkoper voor de normale burger, waardoor ze eerder een ev gaan aanschaffen. Dit zal dus ons stroomnet verder belasten, wat dus aanpassingen van het net vraagt. Dus werk voor Alfen. Niet ye vergeten al die extra laadpalen.
    Een heel serieuze en belangrijke vraag inzake laadpalen!
    Waarom zou een particulier voor een alfen laadpaal kiezen(bv single eve 11-22kw 670-970eur) als de concurrentie met prijzen van 300-400eur de markten overspoelen.
  9. Gek op optiepremie 17 november 2024 14:38
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 17 november 2024 13:47:

    [...]
    Een heel serieuze en belangrijke vraag inzake laadpalen!
    Waarom zou een particulier voor een alfen laadpaal kiezen(bv single eve 11-22kw 670-970eur) als de concurrentie met prijzen van 300-400eur de markten overspoelen.
    Omdat ze die paal slechts 1 keer willen aanschaffen. Daarnaast ga je daarmee toch je gouden koets opladen die enkele tienduizenden euro's heeft gekost. Het zou je maar gebeuren dat door een goedkope paal iets met je auto gebeurd.
    Dus mensen zullen geneigd zijn om juist de duurdere van Alfen te kopen. Deze paal is van eigen bodem en dat geeft in combinatie met hogere prijs het gevoel dat het een goed product moet zijn. Tenslotte is er een algemeen gevoel dat wanneer iets duurder is ook beter is. Kijk maar eens goed naar je eigen aankoop. Waarom tank jij altijd bij Shell, of koop je juist elektronica van een bepaald merk. Waarom juist een Siemens wasmachine en ga zo maar door.
  10. forum rang 5 Daarom 17 november 2024 17:59
    China meldt ‘technisch akkoord’ met EU over e-auto’s

    Peking en Brussel hebben een ‘technische consensus’ bereikt over het terugschroeven van importheffingen op Chinese e-auto’s, dat meldt althans de Chinese staatstelevisie.
  11. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 17 november 2024 18:22
    quote:

    Gek op optiepremie schreef op 17 november 2024 14:38:

    [...]

    Omdat ze die paal slechts 1 keer willen aanschaffen. Daarnaast ga je daarmee toch je gouden koets opladen die enkele tienduizenden euro's heeft gekost. Het zou je maar gebeuren dat door een goedkope paal iets met je auto gebeurd.
    Dus mensen zullen geneigd zijn om juist de duurdere van Alfen te kopen. Deze paal is van eigen bodem en dat geeft in combinatie met hogere prijs het gevoel dat het een goed product moet zijn. Tenslotte is er een algemeen gevoel dat wanneer iets duurder is ook beter is. Kijk maar eens goed naar je eigen aankoop. Waarom tank jij altijd bij Shell, of koop je juist elektronica van een bepaald merk. Waarom juist een Siemens wasmachine en ga zo maar door.
    Het gaat hier over een laadpaaltje.
    Al eens bekeken vanbinnen?wij hebben in België een tesla laadpaal en deze kost 500eur en is echt simpele plastic meer hoeft dat niet te zijn.
    Jij maakt er een merkengedoe van zoals bv miele producten bij wasmachine maar het gaat hier over een onnozele laadpaal.
    Vergelijken met een brandblusapparaat of verbandkistje daar kijkt toch ook niemand naar van welk merk het komt.
    De 400eur meerprijs zit hem puur in de loonkosten die in Nederland 8keer hoger liggen dan in China.
    Wie wil daar nog voor betalen.
  12. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 17 november 2024 18:34
    quote:

    md65 schreef op 17 november 2024 18:24:

    nos.nl/artikel/2544865-er-moeten-tien...
    In België wordt je woning minder waard met zo een elektahuisje ernaast,
    Raad iedereen aan om bezwaar aan te tekenen moesten ze zo een lelijk ding willen plaatsen.
    Kan toch nooit gezond zijn?
  13. Boel 17 november 2024 19:10
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 17 november 2024 18:34:

    [...]
    In België wordt je woning minder waard met zo een elektahuisje ernaast,
    Raad iedereen aan om bezwaar aan te tekenen moesten ze zo een lelijk ding willen plaatsen.
    Kan toch nooit gezond zijn?
    je refereert naar een Nederlandse site. In Nederland zijn hier regels voor het plaatsen, onderbouwt met wetenschappelijke data voor bouwbesluiten.
    Geen onderbuikgevoel.
  14. mr.DBD 17 november 2024 19:24
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 17 november 2024 18:34:

    [...]
    In België wordt je woning minder waard met zo een elektahuisje ernaast,
    Raad iedereen aan om bezwaar aan te tekenen moesten ze zo een lelijk ding willen plaatsen.
    Kan toch nooit gezond zijn?
    Slechte raad.

    “Netbeheerders en gemeenten moeten bepalen op welke plek de huisjes moeten komen en kunnen deze vergunningsvrij neerzetten. Omwonenden kunnen daardoor geen bezwaar maken “
  15. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 17 november 2024 19:31
    quote:

    mr.DBD schreef op 17 november 2024 19:24:

    [...]
    Slechte raad.

    “Netbeheerders en gemeenten moeten bepalen op welke plek de huisjes moeten komen en kunnen deze vergunningsvrij neerzetten. ”
    Dat zal dan wel de Nederlandse norm zijn en naast die vele lelijke appartementsgebouwen of rijtjeshuizen valt zo een lelijk elektrahuisje niet op.
    Eens in de Belgische Noorderkempen Brasschaat/schilde/sgravenwezel zal je als gemeente geen enkel elektrahuisje vergund krijgen.
  16. Wouter Kabouter 17 november 2024 21:10
    "De elektriciteitshuisjes worden geleverd door een vaste leverancier met wie de netbeheerders afspraken hebben. Alle huisjes komen er vrijwel identiek uit te zien."

    Citaat uit de link. Dit kan zomaar naar Alfen verwijzen.

    Verder hilarisch hoe Midas/claimemissie bij dit goede nieuws gaat zeuren over nimby. Die zit blijkbaar nogal vast aan de short en moet daar maandagochtend heel gauw iets aan doen.
  17. Maartenz 17 november 2024 21:28
    quote:

    mr.DBD schreef op 17 november 2024 19:24:

    [...]
    Slechte raad.

    “Netbeheerders en gemeenten moeten bepalen op welke plek de huisjes moeten komen en kunnen deze vergunningsvrij neerzetten. Omwonenden kunnen daardoor geen bezwaar maken “
    Omwonenden kunnen wel degelijk bezwaar maken. Een elektrahuisje is gewoon een bouwwerk in het kader van de omgevingswet, dus vergunningsplichting. Dus bezwaar tegen mogelijk.

    Maar dat terzijde. De huidige problemen en capaciteitsgebrek op het net betreft vooral het hoogspanningsnet, en daar is Alfen geen partij. Er moeten danwel 10duizenden huisjes bij op middenspanningsniveau, maar het hoogspanningsnet kan het ook niet aan. Dat moet eerst opgelost worden. Dus het is niet zo dat bij Alfen de lopende band in een hogere versnelling gaat....
  18. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 17 november 2024 21:49
    quote:

    Wouter Kabouter schreef op 17 november 2024 21:10:

    "De elektriciteitshuisjes worden geleverd door een vaste leverancier met wie de netbeheerders afspraken hebben. Alle huisjes komen er vrijwel identiek uit te zien."

    Citaat uit de link. Dit kan zomaar naar Alfen verwijzen.

    Verder hilarisch hoe Midas/claimemissie bij dit goede nieuws gaat zeuren over nimby. Die zit blijkbaar nogal vast aan de short en moet daar maandagochtend heel gauw iets aan doen.
    Maandagochtend staan de Europese beurzen een bloedrode opening te wachten nu de oorlog dreigt te escaleren naar een mogelijke wwo3.
    Verder denk ik dat 99% wil wisselen met mijn positie en winsten op alfen.(balans +385k).
    Verder zou ik graag horen wat jij zou veranderen aan mijn posities op alfen die zelfs niet eens short zijn.
9.951 Posts
Pagina: «« 1 ... 462 463 464 465 466 ... 498 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in