boem! schreef op 14 december 2021 01:08:
[...]
De resultante van al deze triggers zal zijn, dat de omzet Automotive zal stijgen en daarmee ook de FCF.
Omdat de FCF staat voor het aan aandeelhouders toekomende bedrag zal de koers noordwaarts navigeren.
Het is wel heel opzichtig dat men bij het zeer florisante vergezicht ons voorgetoverd tijdens de CMD ook heeft gekozen om versneld de amortistion af te schrijven en OPEX boven CAPEX te stellen, terwijl ook de zeer ruim toepassing van deferred revenue de camouflage op de IFRS cijfers tijdelijk verslechterd.
Het is een bewuste keuze geweest van de FF's om deze IFRS cijfers te presenteren.
Wat is de bedoeling om de IFRS cijfers zo nadrukkelijk te camoufleren.
Het zijn tenslotte de FF's die eht meeste nadeel ondervinden van deze lage waardering.
SPECULATIEMODUS.
De FF's azen op een grote klapper.
Dat willen zij bereiken door een notering aan de Nasdaq rond 2025.
Met een omzet van 1 miljard en een FCF van 1,50 euro moet een introductiekoers van 50 euro mogelijk zijn.
Eind goed al goed, de FF's die nu nog als lulletje rozewater te boek staan met een verdampt vermogen van 225 mio naar 125 mio worden opeens de visionairs die door middel van geduld en vasthoudendheid hun belang konden vegroten van de 225 mio naar 750 mio.
Covid en chiptekorten hebben roet gegooid in dit scenario maar mogelijk dat Indigo de echte sleutel wordt tot dit succes