Gerard M. schreef op 8 november 2021 12:38:
Het Build Back Better plan is
niet de bi-partisan infrastructuur bill die er zojuist doorheen gegaan is. Dat de Nederlandse media dat zo slecht rapporteert is jammer, maar dat komt waarschijnlijk omdat er een luie correspondent alleen de hele dag vanaf zijn/haar hotelkamer de grote Amerikaanse nieuwszenders volgt, die vol met onzin en manipulatie zitten.
De reden dat de bi-partisan infrastructuur bill erdoorheen is met veel steun van republikeinen, komt omdat het grote delen ook een cadeau is aan bedrijven die aan deze politici doneren.
Het
BBB plan van 3200 miljard over 10 jaar komt uit de
Senate Budget Commissie en wordt gesteund door Biden. Dit plan is ambitieuzer, maar democratische senatoren Manchin en Sinema liggen in de weg. Het heeft flink klimaatambities en dat zien die 2 democraten vanwege zelfzuchtige redenen niet zitten. Joe Manchin verdient jaarlijks gemiddeld meer dan 500.000 van zijn Kolencentrale... Hij zal zeggen dat het is omdat zijn bevolking niet extra geld wil uitgeven, maar dat is lariekoek. Uit polls blijkt dat een ruime meerderheid staat achter de individuele programma's uit het BBB plan van de Senate Budget Commissie. Maar als Manchin een paar keer "communisme" roept, dan raken die arme lui uit West-Virginia weer in de war met hun lood en pfas drinkwater hoofden. De hele familie Manchin is zo corrupt en manipulatief als de pest.
theintercept.com/2021/09/03/joe-manch...Desondanks is de reden dat we stijgen dus de kleinere infra bill die er doorheen is. Wat Hopper58 zegt over de vraag naar staal klopt. De vraag naar staal zal in de VS stijgen als gevolg van de bi-partisan infra bill. Hier wat kleine dingetjes uit het document die ik eerder had geplaats:
H. R. 3684
Subtitle D—Climate Change
Sec. 11401. Grants for charging and fueling infrastructure.
TITLE II—SUPPLY CHAINS FOR CLEAN ENERGY TECHNOLOGIES
Sec. 40201. Earth Mapping Resources Initiative.
Sec. 40202. National Cooperative Geologic Mapping Program.
Sec. 40203. National Geological and Geophysical Data Preservation Program.
Sec. 40204. USGS energy and minerals research facility.
Sec. 40205. Rare earth elements demonstration facility.
Sec. 40206. Critical minerals supply chains and reliability.
Sec. 40207. Battery processing and manufacturing.
Sec. 40208. Electric drive vehicle battery recycling and second-life applications
program.
10
EDW21A09 WG9 S.L.C.
Sec. 40209. Advanced energy manufacturing and recycling grant program.
Sec. 40210. Critical minerals mining and recycling research.
Sec. 40211. 21st Century Energy Workforce Advisory Board.
TITLE X—AUTHORIZATION OF 16
APPROPRIATIONS FOR EN-17
ERGY ACT OF 2020 18
SEC. 41001. ENERGY STORAGE DEMONSTRATION 19
PROJECTS. 20
(a) ENERGY STORAGE DEMONSTRATION PROJECTS; 21
PILOT GRANT PROGRAM.—There is authorized to be ap-22
propriated to the Secretary to carry out activities under 23
section 3201(c) of the Energy Act of 2020 (42 U.S.C. 24
1867
EDW21A09 WG9 S.L.C.
17232(c)) $355,000,000 for the period of fiscal years 1
2022 through 2025. 2
(b) LONG-DURATION DEMONSTRATION INITIATIVE 3
AND JOINT PROGRAM.—There is authorized to be appro-4
priated to the Secretary to carry out activities under sec-5
tion 3201(d) of the Energy Act of 2020 (42 U.S.C. 6
17232(d)) $150,000,000 for the period of fiscal years 7
2022 through 2025.
Kortweg, het is breed. Er staan een paar goede dingen in voor het milieu en AMG. Investeringen in electrification, laadnetwerk, vehicle to grid, energy storage, spoorwegen, elektrische schoolbussen, ferry's etc en daarnaast veel andere infrastructuur projecten(waaronder bruggen etc). Heel veel staal dus ook. Het zal niet genoeg zijn om de miljoenen gaten in de Amerikaanse wegen op te vullen, maar ach. Er zitten ook een paar slechte dingen in zoals waterstof uit fracking gas, maar dat krijg je met gekochte politici zoals in de VS.