ketchup schreef op 1 september 2021 12:40:
hier de update over TomTom: " New note published , TP reduced " Double Hit "
best wel bijzonder deze bankanalist , ooit de trouwste supporter van TT, is helemaal om - waar jaren enkel naar het lange termijn plaatje gekeken moest worden ,
is de conclusie van het rapport alleszeggend :
- we significantly lower our estimates for years to come
- TT's automotive biz is taking a double hit ( corona and short supply semi-conductors ) and the automotive recovery is extremely slow
- valuation not attractive enough to wait for the long term
de cijfers liegen er niet om ze hakken de omzet finaal onderuit van eerdere estimates en geven dat aan in hun tabellen voor FY21 - FY22 - FY 23
niet enkel voor Automotive ook voor Enterprise reduceren ze de estimates
declining consumer biz becomes increasingly irrelevant for the case
we significantly reduce our estimates ( see enclosed tables ) for FY 21 - FY22 - FY23
this is a high gross margin biz and given TT's large more or less fixed OPEX cost base , there is late negative operational leverage
Our FCF forecast for the period FY 21 -FY22 _ FY23 decrease on average by 30%
40% of the net valuation will be cash
due to low visibility with limited upside and low earnings momentum , any long-term opportunity is cancelled out by these shower term unattractive financials
.... maar nu komt het en dit dan van mijn broker, ga maar mee met Morgan en mocht Morgan gelijk krijgen dat TT in de 5.75 - 6.25 range terecht komt
koop het maar, want je hoeft niet te rekenen op Intel, MSFT of Apple want als die het willen hebben hadden ze het al gekocht
echter Garmin die willen wel en zeker aan 1/3e van de waarde waar HG het voor kocht en nu geschoond gaan ze zeker de hoofdprijs niet betalen, maar interesse zal er zeker zijn
nu nog een manier vinden HG on-board te krijgen.
rustig in de wachtzaal blijven zitten en kijken of de 6 inbeeld komt