Leefloon schreef op 30 mei 2021 10:00:
[...]
Option is niet alleen slachtoffer van de grote ICT-maffia, maar neemt ook deel aan per uur te betalen maffiapraktijken. Achter de schermen, bijvoorbeeld een scherm van het verkopende merk en opdrachtgever Signify, heeft Signify ongetwijfeld een B2B SLA (Service Level Agreement) met Option, zodat klanten van het merk Signify niet bij elke kleinigheid hun investering in producten van Signify versneld moeten afschrijven. Is Signify verstandig, dan zijn als het écht moet de componenten van voorkeursoplossing Option desnoods vervangbaar.
Bij de wolkpoorrt is onduidelijk wie alles monitort, de klant of Option, maar de promotionele tekst "
Remote diagnosis and troubleshooting to prevent downtime. Remote monitoring to ensure ongoing service calls are only made when they're needed" suggereert in verregaande mate dat Option deze betaalde nazorg kent. Moet de klant van maatwerk de eigen monitoring doen, zelfs dan zal de grote klant een telefoonnummer van Option willen kunnen bellen om hun interne "service call" af te kunnen laten handelen.
Het jaarverslag van Crescent wijst er eveneens op. De meeste EBITDA komt van Services af, wellicht vergelijkbaar met wat Hamon wil. Iets verdienen aan een levering aan Signify, maar B2B nóg meer proberen te verdienen aan het "ontzorgen" van Signify (en daarmee de klant van Signify).