Pitmans schreef op 15 mei 2020 10:10:
Ik weet niet precies hoe adwords in de segmentatie valt die TIE hanteert (zowel geografisch als in business lines), maar vanuit het uitgebreidere PB een aantal observaties.
geografisch
- NL, US en FR een aardige groei, met name in SaaS
- International 200% groei in Saas en Consultancy. Van €330k naar €1mio, van marginaal naar substantieel dus (11% van total revenue)
- DACH een vrij forse afname (-22%), die verklaard worden door "In Germany lower orders were signed up since the non FLOW orders booked in HY1 FY 2019, have not been repeated in HY1 FY 2020." Gezien de afbouw van het aantal FTE's in DE, lijkt die markt voorzichtig verlaten te worden.
Business lines
- Consultancy +10% in met name US en International
- SaaS +20%, vooral in NL en International
Overall : door stijging van kosten matigt de contributie van US, NL en FR en valt ook de afname in DACH mee door kostenbesparing, maar ook hier een opvallende brutostijging voor International van 500%
Heeft er iemand meer inzicht in waar die groei in International vandaan komt en waar de impact van verkoop van adwords terecht zal komen in de segmentatie ?