boem! schreef op 21 september 2019 08:48:
Dat mobiliteit verandert staat voor mij vast.
Dat EV het gaat winnen van ICE is ook duidelijk of waterstof daar nog een gedeelte van meepakt hangt af van de investeringen die OEM's bereid zijn te doen momenteel zie je ze als hazen het pad van de EV kiezen muv BMW.
Steden zullen een andere auto-samenstelling kennen dan rural gebieden.
Momenteel is het prive-autogebruik in NY volstrekt verschillend met Texas of Nevada maar dat houdt niet in dat alles naar het stadsmodel wodt omgevormd.
De grootste verandering zal waatschijnlijk in het beroepsvervoer plaatsvinden.
In die catagorie zal het niet gaan om de goedkoopste aanschafprijs maar om de laagste jaarkosten en derhalve zal het aankomen op de beste techniek vwb aandrijf- en accusysteem.
Disruptie in beroepsgoederenvervoer en binnen de carmakers staat voor de deur maar dan wel met top producten op basis van nieuwe technieken en daar hoort geen op de zolderkamer in elkaar geknutseld veredeld naaimachientje bij van 3 of 5k.