Hansbeleg schreef op 6 augustus 2019 16:11:
[...]
We moeten ook niet te groot worden, denk aan de ACM Marktscan Pakketten waarin ze de pakket markt in beeld proberen te brengen. Voor je het weet komen ze ook hier op het idee dat PostNL een AMM heeft. Je weet hoe ze zijn, ze kijken alleen maar naar hoe de markt tot bodemprijzen gebracht kan worden.
Zie een citaat uit het rapport in de bijlage
Markt voor binnenlands pakketvervoer geconcentreerd; monitoring noodzakelijk
De markt voor binnenlands pakketvervoer is geconcentreerd: PostNL en DHL Parcel hebben het grootste deel van deze markt in handen. Een toenemende concentratie kan een indicatie zijn van een verminderde concurrentie. Daarom vindt ACM het belangrijk om de verhoudingen tussen marktpartijen de komende jaren te blijven volgen. ACM voegt de pakkettenmarkt daarom vanaf volgend jaar toe aan de jaarlijkse monitor van de concurrentieontwikkelingen in de postmarkt. Zo kunnen we de ontwikkeling van volumes, omzetten en marktaandelen blijven monitoren.