ItsMe schreef op 16 mei 2019 00:21:
Op basis van de meest voorkomende berekeningen van de afgelopen weken heb ik een spreadsheet uitgewerkt met daarin de verschillende besproken scenario's (op basis van voorschrijdend inzicht in het forum). Als mijn modellen juist zijn kun je zien dat er in beginsel geen gevolgen zijn voor de totale waarde op papier van je belegging (situatie voor capital repayment and share consolidation en situatie na). Let wel: op papier! Want er zit volgens mij natuurlijk wel een addertje onder het gras.
Excel bestand:
1drv.ms/x/s!AsdqH1Ftk-DmxGY5DdR17nzvogmoNa veel lezen ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat de hele transactie is opgezet om uiteindelijk de koers stukken lager te zetten en via een dirty exit het pand te verlaten. Daar waar de capital repayment and share consolidation in eerste instantie op papier geen invloed lijkt te hebben op de totale waarde van je belegging (zeker voor de particulier belegger), kan de korte/middenlange termijn uitwerking zeer negatief uitpakken. Velen hebben al geconstateerd dat de hele operatie een wassen neus is en niet zal leiden tot het creëren van directe aandeelhouderswaarde. Het zogenoemde superdividend is gewoon lood om oud ijzer.
Mijn conclusie voor de korte en middellange termijn basseer ik op het trackrecord van de heer Wakkie, de slechte communicatie en falend handelen van de huidige directie en bestuur en o.a. onderstaande link.
cabotwealth.com/daily/how-to-invest/r...De strategie van TomTom naar mijn mening:
* zogenaamd super dividend uitkeren via een constructie van capital repayment and share consolidation met als doel:
* uitkleden van de organisatie tegen nagenoeg gelijkhoudende koers.
Effect op middellange termijn:
* een uitgeklede organisatie die met minder liquiditeit, waarvan een deel is teruggevloeid naar de FFF (ter financiering van de dirty exit);
* en die via verdere non-communicatie en een (bewust gemanipuleerd) afnemend vertrouwen een fors lagere koers wil bewerkstelligen teneinde de hele tent voor een prikkie van de beurs te plukken;
* om vervolgens grof te cashen op het moment dat de geheime deals en/of samenwerkingen/overnames bekend worden gemaakt.
Omdat de koers niet of nauwelijks zal wijzigen in eerste instantie, maar de volatiliteit juist zal toenemen (beide als gevolg van de capital repayment and share consolidation) kan TomTom de koers in snel tempo omlaag brengen indien ze op slimme wijze de belegger voeden met non-infmatie waardoor deze zich gaat realiseren dat de huidige fictieve koers (veel) te hoog is...en dan komt het genadeschot.
Just my thoughts...