ketchup of catch-up schreef op 12 februari 2019 09:15:
Apple zei ooit " Maps is an extremely expensive business to run " dat waren geen holle woorden
Nokia investeerde ooit ergens @ 8 miljard in HERE, ze kregen een 80% marktaandeel, maar moesten blijven investeren en het rendement was pet, dit deed hen besluiten afscheid te nemen en ze verkochten het uiteindelijk aan de Duitse combi voor 2.8 miljard
TT investeerde 2.8 miljard met de aankoop van TeleAtlas , door de jaren heen is daar zeker nog voor 1 miljard aan uitgegeven voor R&D , nu staat het nog slechts aan een waardeweging aan de beurs voor ongeveer een half miljard
noch HERE, noch TT weten echte winsten te schrijven en de kosten zijn ongoing
je mag je dan ook terecht afvragen ' wat is dit voor een verdienmodel ?'
daarbij is er nu een nieuwe toetreder Google en dan mogen ze bij TT denken dat die geen concurrent gaat worden omdat ze niet zover zijn als TT met HD-Maps en iedereen zich zorgen maakt om privacy, nou in Amerika denken ze daar anders over, ze denken dat de auto industrie gewoon niet 'om' Google gaat kunnen
TT moet gewoon fase 2 inzetten en het is bijzonder triest dat de marktwaarde van TT zo ongelofelijk laag staat, dat werkt tegen ons, hoe je het ook wil bekijken, want HG gaat echt de toko niet laten verdampen , dan haalt hij het vd beurs
en op het ogenblik staan alle signalen op verdampen, niet op mogelijke groei of aanwas van cash, iedereen kijkt maar naar één ding de verdamping van de waarde van de Kaarten aan de beurs.
Bidden dat iemand een vijandige benadering doet voor Maps Plus, voordat dit cash vangnet uitbetaald geworden.
voor nu is het te hopen dat het aandeel in ieder geval hier rond de 7 weet te consolideren en wellicht er een herstel richting de 8 weet uit te persen, maar vertrouwen is voor nu compleet zoek.
"something not quite right and needs better explaining ", clown die gozer hij explained nop.