four60 schreef op 18 november 2018 02:33:
JHDE: ik woon in Nederland maar heb alle farmaceutische bedrijven wereldwijd bezocht vanuit mijn functie. Ik heb veel CEO's gesproken en kan derhalve een mening hebben.
Als je omzet voornamelijk in de VS ligt, dien je je aan te passen aan de marketing aldaar. Dat geldt ook voor de PR van het aandeel. Daar zit een levensgroot verschil in met Nederland. Dat wil het 'klompenvolk' inclusief onze Pharming CEO niet begrijpen. Eigenlijk is het zo dat de CEO de taken in NL moet delegeren, in de VS moet gaan wonen en in een paar jaar de grote investeerders moet aantrekken. Delegate and control! Dat gaat deze CEO mankeren. Hij heeft een mooie staat van dienst o.a. bij Novartis, niet de minste, maar in een belangrijk onderdeel. Nu is Pharming zodanig gegroeid dat hij volgens mij de zaak niet meer overziet en het belangrijke deel van de share-marketing gaat missen. Daardoor worden de kosten van onderzoek van nieuwe indicaties op low-profile gezet en tevens weigert hij vormen van samenwerking met andere bedrijven. Hij wil alles nu zelf doen. en dat is fout/geen beleid. De waarde van Pharming is intussen ook zwaar gedaald.