The Third Way... schreef op 5 november 2018 07:54:
Ik begrijp je redenering, maar laat ik je wat food for thought geven om je op het draadje te houden ;-)
Het doel van URW is beleving bieden, dus niet zozeer een plek waar consumenten komen om te kopen. In concultancy speak: in de omnichannel strategie van een premium brand is dit voor de huurder een flagship. En dankzij de unieke geografische reach van URW met iconische gebouwen op toplocaties kunnen global agreements worden gesloten (for the record: junkyard gelooft hier niet in). URW gaat dus hogerin de toegevoegde waarde keten.
En inderdaad, het valt op hoe er steeds meer footfall is in de topmalls terwijl minder verkopen. Dat is de bedoeling.
In de FT en andere kranten hebben artikelen gestaan waar buurten in grote steden zoals Londen en Dubai klagen over hoe de topmalls (Westfield London werd genoemd)de consumers naar zich trekken ten koste van de traditionele retail in de wijde omtrek.
Indien je gelooft dat dit de toekomst is, geduld hebben. Daarbij biedt vastgoed een mooie inflatiehedge. Indien je daar niet in gelooft en alleen kijkt naar de vastgoedcomponent, dan wordt het een totaal andere afweging. Je kunt je namelijk ook de terechte vraag stellen wat de waarde ontwikkeling zal zijn van zo'n "iconisch" vastgoed...