rood blauwe elepsis logo Belegger.nl
Aandeel

BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur)

4,048
  • Verschil

    0,000 0,00%
  • Volume

    554.728 Gem. (3M) 711,4K
  • Bied

    4,040  
  • Laat

    4,040  
+ In watchlist

BAM Juli 2017

1.509 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 76 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 17 juli 2017 18:38

    Dak station Arnhem lek door ‘sabotage’

    utiliteitsbouw 934
    Dak station Arnhem lek door ‘sabotage’

    De lekkage vorige week in het prijswinnende station Arnhem was het gevolg van ‘sabotage’. Dat is gebleken uit onderzoek. Saboteurs hebben een pompinstallatie gesloopt die eerdere lekkages moest verhelpen, aldus een woordvoerder van ProRail.

    De pompinstallatie is een tijdelijke oplossing voor de waterproblemen waarmee het station sinds de opening anderhalf jaar geleden mee heeft te maken. Vandalen knipten een hek door en trokken een slang uit de pompmachine. Daardoor kletterden tijdens zware regenval grote hoeveelheden regenwater neer in de stationshal.

    Volgens de woordvoerder is de pomp binnenkort niet meer nodig. Uitvoerig onderzoek door deskundigen heeft uitgewezen dat de waterproblemen in het station ontstaan zijn bij een stortnaad tussen de staalconstructie van het stationsgebouw en de betonconstructie van de voetgangerstraverse.
    Probleem definitief verhelpen

    “De gemeente heeft over die stortnaad een wegpakket gelegd”, vertelt de woordvoerder. “Dat maakte het lastig om de exacte oorzaak vast te stellen. Een aanpassing van de regenwaterafvoer moet nu het probleem definitief verhelpen.” Volgens de woordvoerder hebben de problemen ook te maken met het feit dat meerdere partijen op de betreffende locatie werkzaam waren.

    Station Arnhem Centraal werd gebouwd door Ballast Nedam en BAM en kostte ruim 163,1 miljoen euro. Het gebouw won diverse architectuur- en bouwprijzen.
    Eerste publicatie door Edo Beerda op 17 jul 2017
    Laatste update: 17 jul 2017
  2. Vai 17 juli 2017 18:38
    quote:

    etap schreef op 17 juli 2017 17:48:

    [...] + 2,00 eur
    Owww gaaf. Dat wordt een dikke nieuwe auto dan. Eerst zien.
  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 17 juli 2017 18:48
    HS2 civils: What today means for bidders

    17 July, 2017 By Jack Simpson

    Comment

    So there we have it, the government has finally awarded its seven civils packages for phase one of the HS2 line .

    Over the last three years these have been the highest-profile and most sought after contracts in the construction sector.

    And there have been twists and turns throughout procurement; a delay here , a new chief exec there and even an over-eager chancellor inviting Chinese firms to bid for the civils packages .

    While we haven't any representation from China – well not yet – we have some of Europe's biggest construction firms partnering with the UK's finest.

    And in many respects it was a 'tour de force' in bidding from the French firms, with the joint ventures including French companies scooping 6€bn of the 8€bn on offer.
    Click here!

    But with every winner there are those to miss out, and there will be disappointment for a number of firms, particularly those based on the Iberian Peninsula.

    Ferrovial, for instance, will see it as an opportunity missed, after its Fusion JV, in partnership with Morgan Sindall and Bam Nuttall, could not capitalise on its enabling works success in November – missing out on all four of the packages it bid for.

    Dragados will feel the same disappointment, having landed the 544€m Eastern Running tunnels deal on Crossrail, the highest-valued contract let by the London project. It would have hoped to secure at least one of the big central tunnelling packages.

    But it became clear a few weeks ago that its team, which also included Hochtief and Galliford Try, was out of the running.

    For Acciona, yet to win a major infrastructure contract in the UK, HS2 was very much a dip of the toe into the UK construction market. Expect it to come again when Highways England launches its Routes to Market framework next year.

    It also brings up questions over the future of compatriot FCC's construction prospects in the UK.

    The Spanish contractor was not part of the joint venture between Laing O'Rourke and Murphy, which secured the most northernly enabling package last year.

    After learning that the Welsh government would not finance the Circuit of Wales , all but putting an end to the project, the lack of a HS2 deal for the LFM JV – which consists of FCC, Laing O'Rourke and Murphy – leaves FCC with very little construction work or prospects in the UK.

    This will also be a hard one to swallow for Laing O'Rourke, too.

    After reporting big losses in its last full-year , a 1 023€m construction package would have been warmly welcomed.

    Of the winners, Skanska and Costain have arguably pulled off the biggest blinder of HS2 civils procurement, providing a lesson in efficient bidding.

    Today, alongside European tunnelling giant Strabag, the firm won two of the three packages it bid for, landing both southern civils packages.

    This was to add to the southern enabling package it won in November, the only package it bid for.

    The deals will come as a major bonus for Skanska's UK business, which had its group chief executive Johan Karlstrom reveal today that he would be reviewing UK costs after the company posted a profit warning last week.

    Many were shocked when Balfour Beatty missed out on all enabling packages despite bidding for three. However, the company's JV with Vinci were the biggest winners in terms of value, scooping both northern packages worth a total of nearly 3€bn.

    For Sir Robert McAlpine, who last year revealed it was aiming for 20 per cent of all of its work to come from civils , the winning of the 1 097€m Colne Viaduct and Chiltern tunnels package, means a sizeable step towards that.

    Bouygues TP, which partnered SRM and VolkerFitzpatrick, will also be breathing a sigh of relief.

    The contractor currently carrying out the civils, has seen a few contracts slip through its fingers of late, namely the Barking Riverside rail extension and the Silvertown Tunnel deal, which it failed to make the shortlist for .

    But the winning of the package will breathe new life back into its UK venture.

    But it wouldn't be an HS2 procurement without a bit of drama.

    The decision to award two of the packages, worth a combined total of 2€bn, to a Carillion / Eiffage / Kier JV was bound to garner attention when you consider Carillion's current problems.

    For a company hit by a profit warning, the prospect of hundreds of millions of pounds of secured work is very welcome.

    It had a good effect on the firm's share price, too, which was as high as 70p today, up 24 per cent from the 56.45p at market close on Friday.

    But, whether you are a company that has won or a company that has just lost, the big winner of today's announcement is the construction sector.

    Recent headlines of profit warnings and financial problems show times becoming increasingly difficult for construction companies, with the future still uncertain.

    At the time of the recession it was Crossrail that largely kept the infrastructure sector on its feet, and HS2 could now play a similar role.

    It is imperative that the construction or procurement of HS2 is not delayed and the supply chain has a clear visibility of opportunities, and access to these opportunities when they go out to market.

    Because days like this not only show how important government deals are for the construction sector, but also how important the construction sector is for the government in building the type of infrastructure that will ultimately benefit the country
  4. forum rang 4 Dicall69 17 juli 2017 19:01
    quote:

    pardon schreef op 17 juli 2017 17:15:

    Als je alles geloofd wat Ed hier meld dan zou Bam intussen een orderporto hebben van 15 miljard.
    Nou, we kunnen het over èèn ding allemaal eens zijn de informatie die Ed verstrekt is altijd feitelijk en correct, dus jij mag wel even op jou bewoording, letten !!!
  5. forum rang 4 Marinus-86 17 juli 2017 20:26
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 17 juli 2017 18:32:

    [...]ja, ik fantaseer ze zelf bij elkaar...
    Niet op reageren Lena
  6. forum rang 4 JVDP 17 juli 2017 21:36
    quote:

    pardon schreef op 17 juli 2017 17:15:

    Als je alles geloofd wat Ed hier meld dan zou Bam intussen een orderporto hebben van 15 miljard.
    Maar liefst twee dikke fouten in de eerste acht woorden, ken je moerstaal !

    Pardon, jij kunt beter eerst een cursus Nederlands volgen en als je daarvoor slaagt is het gepast hier commentaar te leveren.

    Gr. JvdPee
  7. Vai 18 juli 2017 07:45
    quote:

    Starbuck schreef op 17 juli 2017 23:11:

    Nou mooi dat we DH zijn gesloten op naar verder herstel.
    Zou mooi zijn maar ik moet het eerst nog maar zien. Gisteren wel een mooie stabiele stijging met een dayhigh als slot maar de omzet blijft wat mager. Fragiel dus. Straks maar afwachten. Maar geduld, we komen er wel.
  8. [verwijderd] 18 juli 2017 09:27
    Alle indicatoren boven de trend.

    (ABM FN-Dow Jones) Het beeld van de Nederlandse economische conjunctuur is in juli vrijwel ongewijzigd gebleven, vergeleken met een maand eerder. Dit bleek dinsdag uit een indicator van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Op de zogenaamde Conjunctuurklok steeg de positieve afwijking van de langetermijntrend van 1,29 naar 1,31 in juli. Alle indicatoren presteren boven de trend, meldde het CBS. Het vertrouwen van consumenten bleef gelijk, terwijl de koopbereidheid iets toenam. Het producentenvertrouwen verbeterde, vooral over de orderpositie, en staat nu al enkele maanden op een hoog niveau. De groei van de goederenexport versnelde in mei tot 3,3 procent, vooral dankzij chemie, metaalproducten en machines. De consumentenbestedingen stegen in april met 2,7 procent op jaarbasis, mede door meer uitgaven aan kleding en woninginrichting. Er werd in dezelfde maand minder geïnvesteerd in vliegtuigen en infrastructuur, maar wel meer in woningen, auto's en machines.
    De industriële productie bleef groeien in mei, terwijl de werkloosheid in dezelfde maand daalde tot 5,1 procent van de beroepsbevolking, van 5,3 procent drie maanden eerder.
    Door: ABM Financial News.
  9. [verwijderd] 18 juli 2017 09:28
    quote:

    Vai schreef op 18 juli 2017 07:45:

    [...]
    Zou mooi zijn maar ik moet het eerst nog maar zien. Gisteren wel een mooie stabiele stijging met een dayhigh als slot maar de omzet blijft wat mager. Fragiel dus. Straks maar afwachten. Maar geduld, we komen er wel.
    Zal nog iets stijgen maar tegen de cijferdatum zal er ook weer voorzichtigheid zijn en kiezen velen voor zekerheid.
    En ná de cijfers? Kan bijna niet anders dan positief zijn. Maar dat kon het alle vorige keren ook niet ;-)
    Ik heb zojuist een derde deel geloosd. Maar heb er nog meer dan genoeg om flink mee te kunnen verdienen (of verl...).
1.509 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 76 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in