doewap schreef op 6 april 2016 08:21:
Niets. Geinig dat Branson erbij was toen Gevo naar de beurs ging. Zijn financial golden boy, Mike Willis, geeft nog steeds aandelen uit...
Op 9 maart, trouwens, is de deal met Butamax officieel getekend.
Een niet te vergeten doorbraak.
www.ethanolproducer.com/articles/1311...En dan herhaal ik nog even wat ze op mijn verjaardag bekend gemaakt hebben:
www.denverpost.com/business/ci_290939...Dit is ook belangrijk, want Praj wil niet-mais gebaseerde ethanol fabrieken gaan omzetten. De lange tijd die nodig is voor Praj, zit hem in het aanleren van hoe de gist gemanipuleerd moet worden om met andere grondstoffen te werken. Dit is wel in het Gevo lab voorbereid, maar moet op schaal gaan draaien.
Opschalen is voor al deze bedrijven het grote punt, of je nou in Amyris, Intrexon, TerraVia, of welke dan ook zit.
Over Intrexon: hun Isobutanol wordt gemaakt uit aardgas. Dat lijkt me dus duidelijk een niet-hernieuwbare variant, die voor luchtvaartmaatschappijen geen tax credits oplevert.
Concurreren op prijs wordt heus niet gemakkelijk, maar reputatie is ook wat waard. Met deze lage olieprijs gaat ook KLM door met biobrandstoffen.
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...SkyNRG (de partner van KLM) maakt trouwens zelf niks: zij kopen ingredienten, mixen die met bestaande brandstoffen en leveren dat uit op luchthavens.
SkyNRG houdt ook het nieuws rond ATJ uit hernieuwbare isobutanol in de gaten.