rood blauwe elepsis logo Belegger.nl
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,115
  • Verschil

    -0,105 -2,01%
  • Volume

    1.459.832 Gem. (3M) 204,5K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ In watchlist

januari 2025 de speld.

554 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 28 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 hvasd2 28 januari 2025 08:18
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 28 januari 2025 07:04:

    Ja Vive. De meeste posters zijn teleurgesteld afgehakt. Ook het nieuws van 6 januari wordt met gemak teniet gedaan. TT is geen serieuze speler op de beurs. Oorzaak? Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat het management wel een belangrijke rol speelt. TT is een speeltje voor handelaren en bevindt zich in een negatieve spiraal. Vers bloed zal nodig zijn om de kar vlot te trekken of de boel verkopen.
    De poen lijkt de dobber waarop TT drijft anders stond de koers nu ergens tussen de 2 en 3 Euro.
  2. forum rang 7 Wereldbelegger 28 januari 2025 08:37
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 27 januari 2025 20:05:

    We kunnen beter het forum het WB forum gaan noemen! 90% van de berichten uit zijn koker, meestal negatief getint maar soms gehaaid met een positieve kwinkslag in de verre toekomst zodat het geen positieve invloed op de korte termijn heeft.

    Wie dit niet ziet, prima hoor want ik zie de duimpjes alweer komen onder zijn reactie.
    Ik zie het in iedergeval wel zo want waarom zou je dagelijks zoveel tijd en energie in dit forum steken als je er toch niet in geloofd en geen posities hebt?!
    Wederom geneuzel van jou. Je ziet dingen die er niet zijn. Niet alleen bij voor jou nagatief getinte berichten op dit forum maar ook bij de koersontwikkeling. Als ook bij andermans analyses of berichten die je wel(!) bevallen.
    Jouw keuze is al jaren om blind te willen zijn voor de keiharde realiteit die TT betreft en treft. Of het nu gaat om de ontwikkelingen bij klanten van TT of de harde cijfers op cijferdagen. In jouw optiek kan de koers alleen maar lager gezet worden door 'shorters' en/of dat de heer Goddijn niets doet om aandeelhouderswaarde te creëren.
    Kwetal had daar een treffende term voor: beperkt denkraam.

    Dat jij een TT forum wil zien met alleen maar hallelujah reacties zegt veel over je hoe je als (noodgedwongen) Buy&Hold belegger zuur en chagrijnig reageert op posters die niet geloven in € 60,- koersdromen en dat we met zijn allen de koers omhoog kunnen toeteren.

    Daarnaast verkondig je wederom een onwaarheid over mijn posities in TT.
    Al meerdere malen mijn beleggingsstrategietje met betrekking tot TT hier geplaatst alsmede mijn GAK.
    Die bedraagt op dit moment € 5,84

    Wederom plaatst je weer een kinderlijke en doorzichtige verdachtmaking over waarom ik hier post.
    Als toetsenridder, steeds terugkerend, op de man spelen is kinderlijk en laat een nare karaktertrek van je zien.
    Doet in ieder geval je nickname geen eer aan. Kan je beter je andere nick gebruiken: rickuitbreda. Toch?

    Wel, ik nodig je uit om zelf(!) positief nieuws te zoeken en te plaatsen over TT en/of de auto-industrie.
    Let wel! Dat is wat anders dan een compleet inhoudsloze bijdrage te plaatsen met de tekst "de 5,21 hebben we gehad nu kan de koers weer omhoog."

    Misschien zit het in je om een tweede Justin te worden.
    Ik kijk uit naar je bijdragen.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 28 januari 2025 10:06
    Volkswagen en Audi willen heel graag samenwerken met China

    Volkswagen en Audi nemen het op voor de concurrenten uit China en willen graag productieruimte afstaan.

    Een bekend Engels spreekwoord luidt: ‘Als je ze niet kunt verslaan, moet je je bij ze voegen’. Daar lijken Volkswagen en Audi totaal geen moeite mee te hebben. Hoge piefen van de twee Duitse merken wachten EV-merken uit China met open armen op. Dat blijkt uit interviews van de Financial Times .

    FT sprak eerst met Audi-baas Gernot Döllner over de samenwerkingen met Chinese merken. Op de vraag of de Volkswagen Groep overtollige productielijnen aan Chinese merken zou willen verkopen, zegt Döllner: ”Dat is zeker denkbaar.” Volgens hem zou dit ”de toetredingsdrempel voor deze concurrenten verlagen”.

    Döllner zegt te geloven in een vrije handelswereld. Zo werkt zijn merk al samen met SAIC (MG, Maxus etc.) om Audi’s in China te verkopen onder het merk AUDI. Met caps-lock inderdaad. Precies een omgekeerde samenwerking ziet Döllner wel zitten. Tevens is hij tegen de importtarieven op Chinese auto’s. De Audi-baas denkt dat je er maar tijdelijk concurrenten mee buiten houdt. ”We moeten gelijke tred houden”, voegt hij toe.
    Ook Volkswagen wil Chinese partners in Europa

    Voor wie net onder een steen komt gekropen: het gaat niet lekker met VW. Ik kan hier alle problemen opsommen, maar de quote van een topman vat de problematiek goed samen. David Powels is de financieel directeur van het merk en praat FT bij. ”We staan open voor elke discussie over elk onderwerp met elke partner. In een dynamische wereld moet je alle opties openhouden”, zegt Powels. Dat klinkt behoorlijk wanhopig.

    Welke fabrieken mogelijk verkocht worden, ligt aan het VW-personeel. De productielijnen krijgen (voor de buitenwereld onbekende) productiedoelen om te halen. Slaagt de fabriek daar niet in, dan komen ze in aanmerking voor ”alternatief gebruik”. Dikke kans dat deze werknemers dan als straf aan Chinese EV’s moeten werken.

    www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-en-...
  4. forum rang 4 marathon 11 28 januari 2025 10:10
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 28 januari 2025 10:06:

    Volkswagen en Audi willen heel graag samenwerken met China

    Volkswagen en Audi nemen het op voor de concurrenten uit China en willen graag productieruimte afstaan.

    Een bekend Engels spreekwoord luidt: ‘Als je ze niet kunt verslaan, moet je je bij ze voegen’. Daar lijken Volkswagen en Audi totaal geen moeite mee te hebben. Hoge piefen van de twee Duitse merken wachten EV-merken uit China met open armen op. Dat blijkt uit interviews van de Financial Times .

    FT sprak eerst met Audi-baas Gernot Döllner over de samenwerkingen met Chinese merken. Op de vraag of de Volkswagen Groep overtollige productielijnen aan Chinese merken zou willen verkopen, zegt Döllner: ”Dat is zeker denkbaar.” Volgens hem zou dit ”de toetredingsdrempel voor deze concurrenten verlagen”.

    Döllner zegt te geloven in een vrije handelswereld. Zo werkt zijn merk al samen met SAIC (MG, Maxus etc.) om Audi’s in China te verkopen onder het merk AUDI. Met caps-lock inderdaad. Precies een omgekeerde samenwerking ziet Döllner wel zitten. Tevens is hij tegen de importtarieven op Chinese auto’s. De Audi-baas denkt dat je er maar tijdelijk concurrenten mee buiten houdt. ”We moeten gelijke tred houden”, voegt hij toe.
    Ook Volkswagen wil Chinese partners in Europa

    Voor wie net onder een steen komt gekropen: het gaat niet lekker met VW. Ik kan hier alle problemen opsommen, maar de quote van een topman vat de problematiek goed samen. David Powels is de financieel directeur van het merk en praat FT bij. ”We staan open voor elke discussie over elk onderwerp met elke partner. In een dynamische wereld moet je alle opties openhouden”, zegt Powels. Dat klinkt behoorlijk wanhopig.

    Welke fabrieken mogelijk verkocht worden, ligt aan het VW-personeel. De productielijnen krijgen (voor de buitenwereld onbekende) productiedoelen om te halen. Slaagt de fabriek daar niet in, dan komen ze in aanmerking voor ”alternatief gebruik”. Dikke kans dat deze werknemers dan als straf aan Chinese EV’s moeten werken.

    www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-en-...
    VW heeft al 5% van de aandelen in XPENG gekocht. Xpeng ontwikkeld al modellen voor de VW markt in China. ( en gaat die ook produceren)
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 28 januari 2025 10:12
    Staat achter een betaalmuur.
    "overtollige Europese productielijnen" - Bij een grote klant van TT. Klinkt m.i. niet positief. Ik ben echt nieuwsgierig naar de toelichting bij de cijfers.


    ‘Volkswagen overweegt overtollige Europese productielijnen over te laten nemen door Chinese concurrenten’

    Volkswagen • Volkswagen worstelt al jaren met een krimpende vraag en veel concurrentie van hun Chinese concurrenten.

    www.automotive-online.nl/management/2...
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 28 januari 2025 10:17
    quote:

    marathon 11 schreef op 28 januari 2025 10:10:

    [...]

    VW heeft al 5% van de aandelen in XPENG gekocht. Xpeng ontwikkeld al modellen voor de VW markt in China. ( en gaat die ook produceren)
    Dan is het leuk dromen of TT via VW/Cariad toch een ingang kan vinden in de Chinese automarkt.

    De Chinese automarkt is moeilijk toegankelijk maar er zijn mogelijk kansen.
    Iets waar de heer Goddijn een keer op gehint heeft in cryptische woorden.
    "We hebben contact met tien labels" o.i.d.

    Dat zal tatje beter weten denk ik.
  7. forum rang 6 tatje 28 januari 2025 11:07
    11 okt 2024 deed Harold tijdens de call uitspraken.

    So, higher fidelity, a deeper integration in the vehicle. You will see allsorts of functionality that is linked to mapping and automated driving coming
    on stream. I think in the next 6 to 18 months, we will see quite a lot of activity on the procurement side. And typically, this will lead to additional
    revenue in the second half of ’26, ’27. That’s kind of my internal planning.

    Dus vanaf april 2025 tm mrt 2026 veel deals, die daarna in de omzet lopen.

    Taco zei het volgende op 11 okt 2024

    But about the overall size of the order intake, it is also too early to say something.
    There is a lot pending at this moment, and it also highly depends on whether that falls into December or January, for us to quantify the overall
    size.

    Dus taco ziet veel deals eind 2024 of begin 2025.

    Mijn conclusie :

    Backlog begin 25 , een flinke daling en begin 26 een flinke stijging.
  8. Henk86 28 januari 2025 12:40
    Microsoft die wel TikTok wil overnemen, had hier maar TomTom gestaan, scheelt qua letters niet veel :). Laten we hopen dat de goede stappen worden gezet en de outlook mee gaat vallen volgende week.
  9. forum rang 7 Wereldbelegger 28 januari 2025 14:17
    quote:

    tatje schreef op 28 januari 2025 11:07:

    11 okt 2024 deed Harold tijdens de call uitspraken.

    So, higher fidelity, a deeper integration in the vehicle. You will see allsorts of functionality that is linked to mapping and automated driving coming
    on stream. I think in the next 6 to 18 months, we will see quite a lot of activity on the procurement side. And typically, this will lead to additional
    revenue in the second half of ’26, ’27. That’s kind of my internal planning.

    Dus vanaf april 2025 tm mrt 2026 veel deals, die daarna in de omzet lopen.

    Taco zei het volgende op 11 okt 2024

    But about the overall size of the order intake, it is also too early to say something.
    There is a lot pending at this moment, and it also highly depends on whether that falls into December or January, for us to quantify the overall
    size.

    Dus taco ziet veel deals eind 2024 of begin 2025.

    Mijn conclusie :

    Backlog begin 25 , een flinke daling en begin 26 een flinke stijging.
    In de analistenconsensus wordt uitgegaan van een stijging voor 2026 t.o.v. 2024 van zo'n 10%
    Waarbij profit en cash min of meer evenredig stijgen.
    Dat is geen gek vooruitzicht.
    Mocht Taco gelijk krijgen, ondanks de voorbehouden, ziet het er niet slecht uit.

    Maar ja, het is wel TT hé.
    ((-;

    2024 2025 2026
    Average Average Average
    Revenue 573 587 619
    Location technology 491 514 554
    Automotive 331 337 359
    Enterprise 160 177 196
    Consumer 82 72 65
  10. forum rang 6 tatje 28 januari 2025 14:22
    Tja

    In perspectief:-)

    De komst van Deepseek, de Chinese variant op ChatGPT die voor een fractie van de investering is gebouwd, maar ogenschijnlijk makkelijk hetzelfde niveau haalt, zorgde voor een aardverschuiving in aandelen die voor de komende jaren juist rekenden op miljarden aan AI-investeringen; vooral chipaandelen en leveranciers van datacentra-benodigdheden boekten koersverlies.

    AI-vlaggendrager Nvidia verloor bijna $600 miljard aan beurswaarde in een dag, een recordverlies voor één aandeel in de beursgeschiedenis. Even in perspectief: dat is alsof ASML, Unilever, Prosus, ING én Ahold in één dag van de aardbodem verdwijnen.
  11. forum rang 7 Wereldbelegger 28 januari 2025 15:55
    quote:

    tatje schreef op 28 januari 2025 14:22:

    Tja

    In perspectief:-)

    De komst van Deepseek, de Chinese variant op ChatGPT die voor een fractie van de investering is gebouwd, maar ogenschijnlijk makkelijk hetzelfde niveau haalt, zorgde voor een aardverschuiving in aandelen die voor de komende jaren juist rekenden op miljarden aan AI-investeringen; vooral chipaandelen en leveranciers van datacentra-benodigdheden boekten koersverlies.

    AI-vlaggendrager Nvidia verloor bijna $600 miljard aan beurswaarde in een dag, een recordverlies voor één aandeel in de beursgeschiedenis. Even in perspectief: dat is alsof ASML, Unilever, Prosus, ING én Ahold in één dag van de aardbodem verdwijnen.
    Maar goed dat TT in de veilige derde divisie genoteerd is.
    Anders was het ook weggevaagd in jouw perspectief.
    ((-;
  12. forum rang 7 Wereldbelegger 28 januari 2025 17:16
    Een begin wordt gemaakt...

    EU start strategisch genoemde dialoog over toekomst van Europese auto-industrie

    Op 30 januari start de Europese Unie met autofabrikanten en andere belanghebbenden een strategische dialoog over de toekomst van de momenteel in zwaar weer verkerende sector. Niemand minder dan Ursula von der Leyen, de nummer één van de Europese Commissie, zal de bijeenkomst(en) voorzitten.

    De Europese auto-industrie wordt bedreigd door ambitieuze Chinese constructeurs en heeft het ook moeilijk met de hoge kosten van de elektrificatie. De gesprekken met vertegenwoordigers van de Europese Unie kunnen leiden tot een herziening van de dit jaar weer strenger geworden emissieregels of tot nieuwe initiatieven om die transitie naar elektrisch rijden te ondersteunen. Het zou in elk geval de ambitie zijn de Europese concurrentiepositie weer te verbeteren.2 EU start strategisch genoemde dialoog over toekomst van Europese auto industrie

    Dringend actie ondernemen
    De Europese Commissie voorziet nog geen echte tijdlijn, maar stelt in een officiële verklaring wel dat er dringend actie moet worden ondernomen om de Europese auto-industrie weer productief te maken en haar een toekomst te geven. Onder leiding van Apostolos Tzitzikostas, Eurocommissaris voor Duurzaam Transport en Toerisme, zal er een actieplan worden ontwikkeld. De Europese auto-industrie biedt werk aan ongeveer 13 miljoen mensen en is goed voor zo’n 7 procent van het BBP, dat is de totale waarde van goederen en diensten die in de Unie worden geproduceerd of aangeboden.

    Het meest urgente probleem zijn de strenge emissienormen voor 2025
    Het meest urgente probleem zijn wellicht de emissiedoelen voor 2025. Die verplichten de autoconstructeurs om de verkoop van EV’s aanzienlijk op te voeren, terwijl heel wat consumenten duidelijk nog altijd sceptisch zijn over de mogelijkheden van de nieuwe technologie of ook moeite hebben met de hoge prijzen. Vorig jaar daalde de verkoop van elektrische auto’s zelfs weer in de EU, terwijl ze natuurlijk had moeten stijgen.Body shop
    Hoge boetes

    De Volkswagen-groep liet recent nog weten te vrezen dat het dit jaar een boete tot 1,5 miljard euro zal moeten betalen voor het niet halen van de CO2-doelstellingen. Op 24 januari riepen ook Franse ministers de Europese Commissie op om de strengere emissienormen voor auto’s op te schorten, met als argument dat ze de Chinese constructeurs en ook Tesla bevoordelen. Andere punten op de agenda zijn innovaties, concurrentievermogen, tarieven en handelsregels en het stroomlijnen van de complexe regelgeving in het bijzonder. Het doel van de vergadering op 30 januari is het komen tot een gedeelde visie op de meest urgente problemen en bedreigingen en natuurlijk ook het vinden van oplossingen, zo luidt het.

    www.autonieuws.be/nieuws/eu-start-str...
  13. forum rang 7 Wereldbelegger 29 januari 2025 13:26
    Het is inmiddels traditie dat Marc Hesselink van ING een paar dagen voor de cijferdag met een nieuw koersdoel en nieuwe aanbeveling komt. Hij houdt het nog spannend of doet het deze keer niet.

    Volgens de TT site zien de analisten het zo:

    Broker Analyst Date Target Price Recommendation
    ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 11-okt-24 € 11.00 Buy 11,00
    Independent Minds Andrew Hayman 15-okt-24 € 8.50 Buy 8,50
    AlphaValue Alexandre Desprez 7-jan-25 € 6.70 Buy 6,70
    Kepler Cheuvreux Tim Ehlers 22-jan-25 € 5.20 Hold 5,20
    ING Marc Hesselink 11-okt-24 € 5.00 Hold 5,00
    Kempen Nikos Kolokotronis 3-dec-24 € 4.50 Sell 4,50
    gemiddeld 6,82
  14. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 29 januari 2025 13:27
    Ik begrijp heel goed dat het forum doods is gezien de vaak negatieve berichten en het duidelijke dagelijkse koersdrukken!

    Er is er maar 1 die dit kan veranderen en dat is Harold zelf!
    Hopelijk volgende week een echte positieve koersopdrijvende verrassing!
  15. forum rang 6 pwijsneus 29 januari 2025 14:04
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 29 januari 2025 13:27:

    Ik begrijp heel goed dat het forum doods is gezien de vaak negatieve berichten en het duidelijke dagelijkse koersdrukken!

    Er is er maar 1 die dit kan veranderen en dat is Harold zelf!
    Hopelijk volgende week een echte positieve koersopdrijvende verrassing!
    Wat bedoel je met een koersopdrijvende verrassing? En wat kan Harold daar precies in betekenen?? Pump & dump??
  16. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 29 januari 2025 14:15
    quote:

    pwijsneus schreef op 29 januari 2025 14:04:

    [...]

    Wat bedoel je met een koersopdrijvende verrassing? En wat kan Harold daar precies in betekenen?? Pump & dump??
    Dat moet je aan Harold vragen!
    Maar bijvoorbeeld een nieuwe grote deal met een keer klinkende financiële onderbouwing, een outlook verhoging, overname enz!!
  17. Biofoed 29 januari 2025 14:25
    quote:

    pwijsneus schreef op 29 januari 2025 14:04:

    [...]

    Wat bedoel je met een koersopdrijvende verrassing? En wat kan Harold daar precies in betekenen?? Pump & dump??
    Er zijn genoeg smaken:

    - Een nieuwe outlook 2025 die veel beter is dan de eerder ingetrokken outlook. Een outlook die dan zou moeten aansluiten met het hele positieve verhaal van zijn echtgenote...
    - Duidelijke financiële toelichtingen bij de afgesloten/vernieuwde deal met ESRI waaruit blijkt dat die deal mogelijk (hopelijk) iets oplevert.
    - En mocht dit het geval zijn geweest, melden dat er al partijen zijn geweest die informeel hebben geïnformeerd of TT te koop is...

    Ik verwacht het niet maar misschien ziet Harold een mooi toekomstig jacht aan de (nabije) horizon en gaat hij ons verrassen... :-)
  18. forum rang 6 ketchup 29 januari 2025 14:40
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 29 januari 2025 13:27:

    Ik begrijp heel goed dat het forum doods is gezien de vaak negatieve berichten en het duidelijke dagelijkse koersdrukken!

    Er is er maar 1 die dit kan veranderen en dat is Harold zelf!
    Hopelijk volgende week een echte positieve koersopdrijvende verrassing!
    begrijp nou eens: zolang TT niet bij machte is echte winst en omzetgroei in haar cijfers te laten zien is dit een ziek bedrijf, lip-service over deals die geen enkele bijdrage leveren aan de bottom-line for profits betekend gewoon dat er hellemaal niets te verdelen valt voor de investerende aandeelhouder en daarom is dit ook een bedrijf die enkel rendement geeft voor the happy few die meedelen in een bonusschema gebaseerd op alles behalve winstcijfers van het bedrijf en zo de cash leegplunderen

    dit aandeel is één grote mindfuck vol van beloftes, zonder enige vorm van rendement
    dat gaat pas veranderen bij of een verandering van aandeelhoudersstructuur, of van bestuur

    en daar is het op wachten en mi staat dit ook te gebeuren, maar tot die tijd blijft het een waardeloos aandeel voor een wellicht waardevol bedrijf qua partnerships en mogelijkheden
  19. forum rang 6 pwijsneus 29 januari 2025 15:39
    quote:

    tatje schreef op 28 januari 2025 11:07:

    Mijn conclusie :

    Backlog begin 25 , een flinke daling en begin 26 een flinke stijging.
    Laten we daar vanuit gaan, mits de ontwikkelingen gedurende dit jaar die kant op blijven wijzen.
  20. forum rang 7 Wereldbelegger 29 januari 2025 16:14
    quote:

    pwijsneus schreef op 29 januari 2025 15:39:

    [...]

    Laten we daar vanuit gaan, mits de ontwikkelingen gedurende dit jaar die kant op blijven wijzen.
    In de analistenconsensus is ook sprake van een positieve ontwikkeling voor 2026.

    2024 2025 2026
    Average Average Average
    Revenue 573 587 619
    Location technology 491 514 554
    Automotive 331 337 359
    Enterprise 160 177 196
    Consumer 82 72 65

    Ik ga uit van:

    De cijfers over 2024 zullen waarschijnlijk iets tegenvallen, maar zijn verklaarbaar gezien de omstandigheden waarmee de klanten van TT te maken hebben.

    2025 is bijgesteld door het intrekken van de outlook in augustus.
    Wat terug te vinden is in de analistenconsensus.

    De reactie op de cijfers van 2024 is ongewis.

    Een nieuwe outlook en ondersteunend praatje is waar op gewacht moet worden.
554 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 28 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in