rood blauwe elepsis logo Belegger.nl
Aandeel

Kendrion NL0000852531

Laatste koers (eur)

10,360
  • Verschil

    -0,040 -0,38%
  • Volume

    12.759 Gem. (3M) 17,6K
  • Bied

    10,360  
  • Laat

    10,680  
+ In watchlist

KENDRION. 2024

669 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Ratio 14 november 2024 07:15
    Het afstoten van de automotive divisie is een goede zet geweest. Wat je overhoudt is een gezond, flexibel bedrijf dat makkelijk in kan spelen op ontwikkelingen in de markt.

    Waar ik me wel zorgen over maak, is of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen. De CEO gebruikt veel buzzwords, maar maakt het weinig concreet. Vooralsnog lijkt de "nieuwe strategie" verdomd weinig te veranderen aan de bedrijfsvoering.

    Ik hoop dat ze op (korte) termijn het licht zullen zien, en in gaan zetten op het versterken van de cohesie tussen de divisies. Daarnaast zouden ze zich actief moeten gaan richten op de defensie-industrie (het leveren van onderdelen voor drones, luchtverdediging etc.). Daar zit een enorm gat in de markt

    Het Europese defensie beleid, gericht op strategische autonomie, met Kendrion als lokale toeleverancier. Dat zou het aandeel echt de moeite waard maken!

    Ik wacht het af, maar als ze bij de komende aandeelhoudersvergadering (wéér) niet verder komen dan een gepassioneerd praatje over ventielen voor bottelaar en een paar buzzwords, dan ben ik weg.
  2. forum rang 5 maci 14 november 2024 08:18
    quote:

    Ratio schreef op 14 november 2024 07:15:

    [...]

    Ik hoop dat ze op (korte) termijn het licht zullen zien, en in gaan zetten op het versterken van de cohesie tussen de divisies. Daarnaast zouden ze zich actief moeten gaan richten op de defensie-industrie (het leveren van onderdelen voor drones, luchtverdediging etc.). Daar zit een enorm gat in de markt

    Het Europese defensie beleid, gericht op strategische autonomie, met Kendrion als lokale toeleverancier. Dat zou het aandeel echt de moeite waard maken!

    [...]
    Fabriceren ze momenteel onderdelen waar de defensie-industrie iets aan heeft?
  3. Ratio 14 november 2024 08:27
    quote:

    maci schreef op 14 november 2024 08:18:

    [...]

    Fabriceren ze momenteel onderdelen waar de defensie-industrie iets aan heeft?
    Als ik een oud (ietwat sinister) nieuwsbericht moet geloven, zou dat zeker kunnen ja:
    • "Turkish missiles used in Syria include Europe-produced parts"
  4. Ratio 14 november 2024 09:27
    Stel, je wilt een drone bouwen die "een pakketje" kan afleveren, dan heb je een paar elektromotoren nodig, een electromagneet die je aan en uit kan zetten en een controller die de boel aanstuurt. Twee van de drie onderdelen kan Kendrion nu al leveren terwijl het uitbreiden van de productielijn voor een nieuwe type elektromotoren een relatief eenvoudige ingreep is.

    Daar komt nog eens bij dat drones veelvuldig worden gebruikt in andere marktsegmenten waar Kendrion zich op richt. Denk daarbij aan het onderhoud van windmolens maar ook de inspectie van gewassen in de landbouw.

    Het is maar een voorbeeld, maar als je verlieslatende onderdelen afstoot en je strategie herziet, dan verwacht ik niet "meer van hetzelfde" maar een inspirerende visie op de toekomst van het bedrijf.
  5. forum rang 5 maci 18 november 2024 18:43
    quote:

    Ratio schreef op 14 november 2024 08:27:

    [...]

    Als ik een oud (ietwat sinister) nieuwsbericht moet geloven, zou dat zeker kunnen ja:
    • "Turkish missiles used in Syria include Europe-produced parts"
    Je vergat tot het einde te lezen denk ik!

    Daar staat heel duidelijk, in 2022 dus al, dat Kendrion net meer aan Turkije levert.
  6. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 18 november 2024 18:47
    quote:

    MFCONSwasonschuldig schreef op 18 november 2024 17:04:

    Voorlopig staat er 10,7. Told. U. So.
    Ja, het is eigenlijk diep triest. Weer zo'n aankoop waar ik toch echt meer van had verwacht na die mooie praatjes van het management ......... Mijn GAK is iets van €13,60 en het is een relatief klein percentage van mijn porto, maar ik ben er weer ingetuind.
  7. forum rang 5 K. Wiebes 18 november 2024 19:11
    Year low. Als Joep wil dat z'n uitspraken nog 'n béétje serieus worden genomen kan hij toch
    niet ál te lang meer wachten met het volgen van Fugro's voorbeeld.

    Én (dus) via de beurs. Niét van de diverse fondsbeheerders die nóg hoger van de toren heb-
    ben geblazen, qua Kendrions potentieel.
  8. forum rang 4 stockholder 18 november 2024 19:20
    Ik heb geen belang in Kendrion maar als ik de koers zo bezie (year low) moet dit aandeel nu toch wel koopwaardig zijn.
    Kendrion is in mijn optiek een kwaliteitsbedrijf welke zich misschien op dit moment in een onrustige markt bevindt, maar op termijn meer dan voldoende potentie tot (koers) groei heeft.
  9. forum rang 6 MFCONSwasonschuldig 18 november 2024 20:19
    quote:

    K. Wiebes schreef op 18 november 2024 19:11:

    Year low. Als Joep wil dat z'n uitspraken nog 'n béétje serieus worden genomen kan hij toch
    niet ál te lang meer wachten met het volgen van Fugro's voorbeeld.

    Én (dus) via de beurs. Niét van de diverse fondsbeheerders die nóg hoger van de toren heb-
    ben geblazen, qua Kendrions potentieel.
    Wat een hoop onzin.

    1. Kendrion is te klein
    2. Het aandeel is niet liquide

    Bovendien is industrie de plek waar de klappen (gaan) vallen.

    Kortom het aandeel is helemaal niet zo een buitenkans als IEX je wil laten denken. Zo een €14 moet wel mogelijk zijn met wat bevestiging van dat wat nu gezegd wordt. Nogal een grote IF. Met alle aandelen waar Teslin in zit: koers lijkt kunstmatig te hoog (zeker voor een Smallcap zonder groei)
  10. Ratio 19 november 2024 06:48
    quote:

    maci schreef op 18 november 2024 18:43:

    [...]

    Je vergat tot het einde te lezen denk ik!

    Daar staat heel duidelijk, in 2022 dus al, dat Kendrion net meer aan Turkije levert.
    Nee hoor. De vraag was of Kendrion producten kan leveren waar de defensie industrie wat aan heeft. Uit het artikel blijkt dat het antwoord op die vraag "ja" is.

    Dat de deal in Turkije zo malafide als de pest was, staat daar los van.

    Mijn hoop is dat Kendrion actief in gaat zetten op het leveren van onderdelen aan legitieme fabrikanten van (bijvoorbeeld) raketsystemen.
  11. forum rang 5 maci 19 november 2024 07:45
    quote:

    Ratio schreef op 19 november 2024 06:48:

    [...]

    Nee hoor. De vraag was of Kendrion producten kan leveren waar de defensie industrie wat aan heeft. Uit het artikel blijkt dat het antwoord op die vraag "ja" is.

    Dat de deal in Turkije zo malafide als de pest was, staat daar los van.

    Mijn hoop is dat Kendrion actief in gaat zetten op het leveren van onderdelen aan legitieme fabrikanten van (bijvoorbeeld) raketsystemen.
    Zie bericht d.d. 14 november 2024 08:18.
  12. Ratio 19 november 2024 07:55
    quote:

    maci schreef op 19 november 2024 07:45:

    [...]

    Zie bericht d.d. 14 november 2024 08:18.
    waarvan akte.
  13. forum rang 5 K. Wiebes 19 november 2024 08:03
    quote:

    MFCONSwasonschuldig schreef op 18 november 2024 20:19:

    Wat een hoop onzin....
    Nota bene in nog géén 4 regels :D
  14. forum rang 6 MFCONSwasonschuldig 19 november 2024 10:27
    quote:

    K. Wiebes schreef op 19 november 2024 08:03:

    [...]Nota bene in nog géén 4 regels :D
    Je mag ook proberen te beschrijven waarom je het er niet mee eens bent. Is het aandeel dan wel liquide? Zijn de risico's er dan niet? Wat zijn de alternatieven op de NL beurs? Waarom moet Kendrion hoger ingeschaald worden?

    Ik zie het niet en de beurs ook niet. 9,50-10,50 lijkt mij een prima bandbreedte die fair is op dit moment.
  15. Analyse 19 november 2024 12:43
    quote:

    MFCONSwasonschuldig schreef op 19 november 2024 10:27:

    [...]

    Je mag ook proberen te beschrijven waarom je het er niet mee eens bent. Is het aandeel dan wel liquide? Zijn de risico's er dan niet? Wat zijn de alternatieven op de NL beurs? Waarom moet Kendrion hoger ingeschaald worden?

    Ik zie het niet en de beurs ook niet. 9,50-10,50 lijkt mij een prima bandbreedte die fair is op dit moment.
    CEO schreef onlangs dat hij het schip aardig recht houdt in woelige tijden. Daar denkt de markt anders over blijkbaar. Na de cijfers leuke stijging, na zijn interview koers denderend naar beneden. Weinig vertrouwen in zijn beloftes lijkt wel.
  16. forum rang 6 Bart Meerdink 19 november 2024 13:17
    quote:

    Analyse schreef op 19 november 2024 12:43:

    CEO schreef onlangs dat hij het schip aardig recht houdt in woelige tijden. Daar denkt de markt anders over blijkbaar. Na de cijfers leuke stijging, na zijn interview koers denderend naar beneden. Weinig vertrouwen in zijn beloftes lijkt wel.
    Er wordt flink verkocht, €10,16 -3,78% bij bovengemiddelde omzet.

    Kendrion heeft niet de traditie dat doelstellingen of verwachtingen ook waargemaakt worden.

    In dat geval moet je zelf maar proberen uit te vogelen wat realistisch is.

    Als een aandeel een lange termijn, zware, underperformer is dan moet er een duidelijke reden zijn waarom een turnaround aanstaande is. Het afstoten van automotive zie ik fundamenteel geen echt verschil maken.

    Bij mij weegt het sterke trackrecord van het Addvalue fund zwaar, maar dat is voor een groot deel op de chippers BESI en ASMI gebaseerd. De rest bestaat helaas uit overwegend underperformers, zeker de laatste jaren. Daaronder is Kendrion één van de zwakst presterende posities.

    In het maandbericht over sept'24 gaan ze uitgebreider in op Kendrion. Ze vinden Kendrion ondergewaardeerd, met de beurswaarde onder het eigen vermogen. Maar ja, de analyse vermeldt: "Als onze sommetjes voor 2027 uitkomen (middenprik doelstellingen management)". Tja.

    Ik zit te dubben of Kendrion op deze koers koopwaardig geworden is.
  17. forum rang 6 MFCONSwasonschuldig 19 november 2024 13:48
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 19 november 2024 13:17:

    [...]
    Er wordt flink verkocht, €10,16 -3,78% bij bovengemiddelde omzet.

    Kendrion heeft niet de traditie dat doelstellingen of verwachtingen ook waargemaakt worden.

    In dat geval moet je zelf maar proberen uit te vogelen wat realistisch is.

    Als een aandeel een lange termijn, zware, underperformer is dan moet er een duidelijke reden zijn waarom een turnaround aanstaande is. Het afstoten van automotive zie ik fundamenteel geen echt verschil maken.

    Bij mij weegt het sterke trackrecord van het Addvalue fund zwaar, maar dat is voor een groot deel op de chippers BESI en ASMI gebaseerd. De rest bestaat helaas uit overwegend underperformers, zeker de laatste jaren. Daaronder is Kendrion één van de zwakst presterende posities.

    In het maandbericht over sept'24 gaan ze uitgebreider in op Kendrion. Ze vinden Kendrion ondergewaardeerd, met de beurswaarde onder het eigen vermogen. Maar ja, de analyse vermeldt: "Als onze sommetjes voor 2027 uitkomen (middenprik doelstellingen management)". Tja.

    Ik zit te dubben of Kendrion op deze koers koopwaardig geworden is.
    Ik dub al een tijdje mee. Mijn conclusie was dat alle fondsen die Teslin heeft overgewaardeerd zijn en dat er bovenmatig veel aandacht voor is om deze aandelen aan de man te brengen. IEX doet ook mee.

    Het is mijn inschatting dat alle fondsen waar Teslin bij betrokken is harder zullen dalen. Twee fondsen hebben mijn aandacht: Kendrion en Nedap. Kendrion @ 9,50 en Nedap @ 48.

    Tkh is ook zo een fonds dat heel lang gepusht is en waarbij nu beleggers het echt beu beginnen te raken (smoesjes fabriek weer wachten etc.)

    En dan de drama bij CM, Accsys, TomTom, NX (zie overbelichten van wat Indiaas gefreubel!). Het is een trend en ik zie afstraffingen komen.
  18. forum rang 5 K. Wiebes 19 november 2024 14:08
    quote:

    MFCONSwasonschuldig schreef op 19 november 2024 10:27:

    ...Is het aandeel dan wel liquide? Zijn de risico's er dan niet? Wat zijn de alternatieven op de NL beurs? Waarom moet Kendrion hoger ingeschaald worden?...
    Ik weet niet wát jij allemaal leest in mijn drie en een halve regel; maar ik had het dus
    over de waarde van de uitspraken van de CEO en het inzetten van cash voor een aan-
    delen inkoop. Daarbij baseerde ik me voornamelijk op het door hem gegeven VEB-
    interview, zoals dat door Maci, op de 9e hier is geplaatst. En voor zover je de link niet
    kunt openen; o.a.:

    12: De koers staat op een historisch laag niveau. Zou aandelen inkopen dan niet de
    meest logische keuze zijn?
    “Ja, dat hangt absoluut samen met die keuze. Het voordeel van aandelen inkopen is
    dat het flexibel is. We kunnen gewoon beginnen met terugkopen en dat dan weer
    stopzetten, als we toch een overname willen doen. Dat hebben we in 2019 bijvoor-
    beeld gedaan met de overname van Intorq. Overigens gaat aandeleninkoop wel heel
    langzaam met de kleine handelsvolumes die wij hebben op de beurs.”

    13: Wat is uw verwachting van de koers nu de strategie is veranderd?
    “Ik zeg altijd dat ik niet over de koers ga, maar wel over de financiële prestaties van
    het bedrijf. Ik heb net nieuwe doelen afgegeven. Het gaat niet tien jaar duren om die
    te halen, die moet ik begin volgend jaar al halen. Ik had eerlijk gezegd wel een grotere
    koersreactie verwacht toen we de verkoop van de automotive-activiteiten aankondig-
    den. Als het aandeel blijft waar het is, dan krijgen we natuurlijk wel een heel hoog
    dividendrendement. Daar kunnen we dan ook de aandeleninkoop nog onder zetten.
    Als we onze winstverwachtingen waarmaken, en ik heb zeer veel vertrouwen dat dit
    gaat gebeuren, dan kan het bijna niet anders dan dat het aandeel positief gaat rea-
    geren.”

    Daarnaast; hier door Voda geplaatst op 12 November:
    ..."Verder wil Kendrion in 2027 een rendement op de investeringen van 23 tot 27 pro-
    cent behalen"....

    En dús: Áls je geloof in eigen kunnen hebt, én je bent op zoek naar ca. 25% rende-
    ment op je investeringen én je bent van mening dat de koers (toen ca. 11) eigenlijk
    te laag staat....
669 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in