PEPRE 30 augustus 2023 13:57 auteur info PEPRE Lid sinds: 20 mrt 2020 Laatste bezoek: 26 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 20 Gegeven: 26 Aantal posts: 41 Euronav is Belgisch dus snap de 30% voorheffing (krijg ik 15% van terug trouwens) maar Frontline heeft zijn HQ in Bermuda en daar betaal je geen tax dus wat wil mijn broker (deGiro) dan gaan inhouden? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
krach03 30 augustus 2023 16:41 auteur info krach03 Lid sinds: 18 jan 2008 Laatste bezoek: 22 nov 2023 Aanbevelingen Ontvangen: 60 Gegeven: 29 Aantal posts: 373 quote:Becb schreef op 30 augustus 2023 13:35:weet ik niet goed of de 'supercycle' een grand Cru super cycle wordt.Ik vind de volgende maanden toch spannend wat dat betreft. Ik ben het met je eens. De consensus is zodanig, maar dan ook zodanig groot dat de supercycle start vanaf Q4 '23 dat ik er mijn grondige twijfels bij heb !!! Het zou mij dan ook niet verbazen indien we van hieruit eerst zes of negen maanden aanmodderen en pas dan in gang schieten, maar ik vergis mij graag. 2024 is een jaar met enorm veel dry-docks (net zoals in 2004!!), dus dat is een strohalm om zich aan vast te houden.Ik begrijp je beweegredenen voor stng en insw (deze laatste heeft overigens ook 10 vlcc in bezit). Maar ik kies bewust eurn en fro voor het superlage orderbook voor vlcc en suezmax. Dààrom ben ik van mening dat de supercycle zich vooral bij die schepen zal afspelen, zeker als je een langere beleggingstermijn hebt van 36 of 48 maanden. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Eekhoorn50 4 september 2023 22:42 auteur info Eekhoorn50 Lid sinds: 17 jun 2003 Laatste bezoek: 24 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 60 Gegeven: 22 Aantal posts: 294 De andere 15% kun je ook terug krijgen. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
IlonaP 5 september 2023 20:47 auteur info IlonaP Lid sinds: 19 sep 2022 Laatste bezoek: 29 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 1 Ik snap niet dat dit aandeel vandaag (de dag VOOR de ex-dividend dag) zo erg is gedaald? Dit terwijl het dividend dat wordt uitgekeerd (80 cent) best hoog is. Kan iemand dit verklaren? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
krach03 6 september 2023 08:15 auteur info krach03 Lid sinds: 18 jan 2008 Laatste bezoek: 22 nov 2023 Aanbevelingen Ontvangen: 60 Gegeven: 29 Aantal posts: 373 quote:IlonaP schreef op 5 september 2023 20:47:Ik snap niet dat dit aandeel vandaag (de dag VOOR de ex-dividend dag) zo erg is gedaald? Dit terwijl het dividend dat wordt uitgekeerd (80 cent) best hoog is. Kan iemand dit verklaren?1. De Arabieren die hun productie blijvend terugschroeven tot eind december. Alle beursgenoteerde tanker bedrijven deden het rotslecht gisteren, niet enkel EURN.2. Zoals steeds dumpen Amerikanen (en bij uitbreiding alle niet-Belgen??) dit aandeel de dag voor ex-dividend vanwege de dubbele roerende voorheffing. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
boothram 6 september 2023 12:52 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.076 Natuurlijk is de productiecut een verlaging van transportbehoeften...Op korte termijn hoeft dat niets te betekenen...tenzij de hoofdaandeelhouders aandelen willen bijkopen. De waarde van de schepen wijzigd niet noemenswaardig: nieuwbouw is iets goedkoper geworden, maar de schepen blijven iets langer in gebruik voorlopig. En nieuwbouw... nog altijd te duur in vergelijking met aandelenkoersen: ze zijn nog altijd aan halve prijs... Wel komt het volgende dividend in 'gevaar', de meerwaarden worden niet uitgekeerd, en de septembermaand was een stuk zwakker: al bij al geen slecht q3, maar q4 is nog zeer onzeker en begint toch zeer zwak. Voor q3 acht ik nog wel een 30 a 50 cent dividend, en dit keer wel gereserveerde winst op verkoop. Het zou kunnen dat wat meer dividend betaald wordt vanuit uitkeerbare resreves... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Becb 6 september 2023 14:56 auteur info Becb Lid sinds: 15 okt 2019 Laatste bezoek: 20 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 48 Gegeven: 17 Aantal posts: 480 Dit is dan het moment dat een mens beseft dat hij iets te veel 'tanker' exposure heeft. Tussen 20 en 25% in mijn geval. Ik had niet verwacht dat de de Arabieren zo de belangen van de Russen zouden volgen. Ze willen duidelijk een hogere olieprijs. VLCC is het meeste geinpacteerd. 11,5k spot slechts.In Q4 zullen die wel.omhoog gaan, maar wss niet zo hard als verwacht. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Becb 6 september 2023 14:58 auteur info Becb Lid sinds: 15 okt 2019 Laatste bezoek: 20 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 48 Gegeven: 17 Aantal posts: 480 Bootrham, voor jou is dit een bijkoop kans? ( zoals hierboven gezegd; iets te veel tankers al, dus niet voor mij) Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
boothram 7 september 2023 06:01 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.076 bijkopen?ik zou het zeker aanraden voor wie dividend voorheffing kan recupereren..Nu zie ik wel enkele andere opportuniteiten, gezien sommige onverantwoord lage koersen.Bijna alle financiële aandelen, banken en holdings zo ik nog aanraden aan huidige koersen.ik raad wel aan om 15% van de aandelen te beleggen in gas of olietankers, en euronav is daar een uitstekende kandidaat voor: langere termijn... en als het plots beduidend meer is (16,5% bv) dan verkoop je het teveel.., en als het nu wat gezkt is... terug aanvullen. Op die manier maak je af en toe een koop/verkoop met ..22% brutowinst, op de 10% van je portefeuille (aankopen aan 90% en verkopen aan 110%). je verkoopt ook niet teveel als ze plots gaan stijgen, en je koopt ook niet teveel bij een neergaande trend.16 euro vindt ik nu een goede koers ex-dividend. dus kopen aan 14.4 en verkopen aan 17,6+ lopende dividend, 0.1 euro per maand...(bijvoorbeeld)Dergelijke strategie op een ganse portefeuille vergt ook wat liquiditeiten...om koopkansen te benutten. Uiteindelijk beperk je zo vooral risico en een normaal langetermijnrendement met veel beperkter risico. ((goede koers wel soms aanpassen bij duidelijk gewijzigde onderliggende waarde...) Aanbevelingen 1 ” Quote Reageren Niet oké
maci 7 september 2023 08:04 auteur info maci Lid sinds: 21 feb 2000 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 688 Gegeven: 0 Aantal posts: 4.448 7 September 2023 – 08:00 a.m. CETEURONAV BEVESTIGT LANGE TERMIJNBEVRACHTINGSOVEREENKOMSTANTWERPEN, België, 7 september 2023 – Euronav NV (“EURN” of “Euronav”) (NYSE: EURN& Euronext: EURN) is verheugd aan te kondigen dat het een tijdbevrachtingscontract vantwee jaar heeft afgesloten met een blue chip partner voor de VLCC Donoussa (2016 dwt –299.999). Het contract gaat onmiddelijk in en zal ongeveer 24 miljoen USD cash voorEuronav genereren gedurende de looptijd van de overeenkomst.Lieve Logghe, Euronav interim CEO en CFO, zei: “We zijn verheugd om deze commerciëleontwikkeling te delen die de kracht en waarde van het Euronav platform bevestigd. Detoevoeging van nog een kwaliteitsvolle tijdbevrachting weerspiegelt de onderliggenderobuustheid van onze markt bij het ingaan van een belangrijk winterseizoen en wat volgensons een aanhoudende upcycle zal zijn voor de sector van de grote ruwe olietankers.” Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Baarsjes 7 september 2023 16:29 auteur info Baarsjes Lid sinds: 10 jan 2008 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 112 Gegeven: 879 Aantal posts: 1.361 Zijn we aan het zinken???? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
boothram 8 september 2023 08:50 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.076 Blijkbaar nu weer interesse voor langetermijn charters...55000 per dag voor 3-jaar contract.(zie tradewindsnews voor details. Dat is dus al 60 miljoen...Alles wijst erop dat er een grote onzekerheid is,en wie de vlcc's nodig heeft wil dus betalen. Ook euronav heeft een langetermijn contract behaald voor een 7 jaar oud schip...Men zal uiteindelijk de nieuwbouwprijs moeten vergoeden, of er komen geen nieuwe.. Dat er nu tijdelijk een overschot is aan vervoercapaciteit is wellicht deels het gevolg van de inzet van (te) oude vlcc en de beperkingen van productie o.a. in Rusland, die alleen wil produceren wat ze met de 'zwarte' vloot kunnen vervoeren). Dat er uiteindelijk een tekort komt bij hernemen van normale uitvoer uit die landen, maakt het erg waarschijnlijk dat er op korte termijn dus geen of weinig nieuwbouw komt, maar destemeer oververhitting in de volgende jaren. Op korte termijn dus geen al te grote verwachtingen, ook niet voor q4 (q3 valt nog mee, op lager winstgevend niveua). Of Frederiksen nu een bod zal doen? Als hij nog bijkoopt is het van moeten. Als hij nog wat langer wacht kan hij misschien een lager bod doen, nu moet hij de maximum prijs betalen over de voorbije periode. Eventueel terug wat aanvullen, als het aandeel in je portefeuille teveel zakt, maar de waarde van de boten lijkt nog steeds gegarandeerd. Aanbevelingen 1 ” Quote Reageren Niet oké
PEPRE 9 september 2023 19:42 auteur info PEPRE Lid sinds: 20 mrt 2020 Laatste bezoek: 26 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 20 Gegeven: 26 Aantal posts: 41 "we" blijven gewoon optimistisch !(https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Supertanker-Stocks-Ride-The-Waves-Of-Volatile-Oil-Market.html)Supertanker Stocks Ride The Waves Of Volatile Oil MarketBy Alex Kimani - Sep 08, 2023, 6:00 PM CDTFreight rates for U.S.-loading supertankers soared as Asian refiners turned to the U.S. market, but recent production cuts by OPEC+ nations have shaken the market.Saudi Arabia and Russia's extended production cuts have impacted the demand for large capacity tankers, leading to a downturn in shipping stocks.Analysts and experts remain optimistic about the long-term prospects for tankers, forecasting significant growth and a potential "rate eruption" by 2024. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Baarsjes 14 september 2023 15:23 auteur info Baarsjes Lid sinds: 10 jan 2008 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 112 Gegeven: 879 Aantal posts: 1.361 Binnenkort toch dividend?? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
GiGa 14 september 2023 15:51 auteur info GiGa Lid sinds: 16 feb 2020 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 39 Gegeven: 37 Aantal posts: 181 quote:Baarsjes schreef op 14 september 2023 15:23:Binnenkort toch dividend??16e Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Baarsjes 14 september 2023 15:58 auteur info Baarsjes Lid sinds: 10 jan 2008 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 112 Gegeven: 879 Aantal posts: 1.361 Zal dan wel 18-09 zijn 16 is op een zaterdag Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
HappynES 14 september 2023 17:56 auteur info HappynES Lid sinds: 19 dec 2018 Laatste bezoek: 29 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 3 Gegeven: 4 Aantal posts: 125 Bij mijn corporate actions staat uitbetaling op 19/9. (Exdivident is net geweest) Aanbevelingen 1 ” Quote Reageren Niet oké
GiGa 14 september 2023 18:07 auteur info GiGa Lid sinds: 16 feb 2020 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 39 Gegeven: 37 Aantal posts: 181 De ex-coupon datum voor het interim dividend van €0,80 bruto per aandeel van Euronav is 6 september 2023, met betaaldatum van het netto dividend (na aftrek van de zeer hoge dividendbelasting in België) van $0,56 op 19 september 2023. Let er op dat Euronav het dividend aankondigt in Amerikaanse dollars en uiteindelijk in euro's uitkeert aan Nederlandse en Belgische beleggers, net zoals onder meer Shell dat al jaren doet. Aanbevelingen 1 ” Quote Reageren Niet oké
aossa 18 september 2023 16:15 auteur info aossa Lid sinds: 23 mei 2003 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 4053 Gegeven: 3339 Aantal posts: 17.621 Que passa?De koers van EURN schiet als een pijl omhoog... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Baarsjes 18 september 2023 17:10 auteur info Baarsjes Lid sinds: 10 jan 2008 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 112 Gegeven: 879 Aantal posts: 1.361 Gaat prima zo Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken Europa AEX Euronext Amsterdam BRU Euronext Brussels PSE Euronext Paris LIS Euronext Lissabon CHX CBOE Europe, grote(re) EU aandelen NAV Investment Funds (NAV) Noord-Amerika NYS New York Stock Exchange OTC CBOE BZX Exchange (US) TSE Toronto Stock Exchange Kunt u een instrument niet vinden? Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code. Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze. Waar vind ik die ISIN code? Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'. Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.