am1993 schreef op 27 juli 2023 23:39:
[...]
Dat was een hele nuttige link Calendar. Bedankt en AB. Als ik goed leest wat de antwoorden op de vragen zijn, dan lees ik dat er zeer ontwijkend geantwoord wordt op de ontwikkelingen in het 3e en 4e kwartaal. Zo te lezen worden ze op één hoop geschoven, zoals ik al eerder opgemerkt heb in mijn post m.b.t. het restant van de (lage) Ebitda in het 2e halfjaar. Ook is men vrij vaag over de de opstart van de fabriek in Brazilië. De investering zal circa 300 M bedragen, maar de financiering verwacht men in het 4e kwartaal pas rond te hebben. En dan duurt het nog blijkbaar iets meer dan een jaar totdat deze operationeel is.
Als ik door de regels heen lees, zie ik een winstwaarschuwing voor het 3e kwartaal. Zelfs niet onmogelijk, dat daar verlies geschreven wordt, omdat men zich niet uitlaat over de duur dat de mijn stil ligt en de leveringen weer op gang komen. Blijkbaar wordt pas bij aflevering van de lithium in China, de levering als verkoop geboekt.
Ik heb de vragen en antwoorden wel drie keer gelezen en ben, eerlijk gezegd, blij dat ik geheel ben uitgestapt en nu cash langs de kant sta. Door de daling van AMG is mijn Beleggingsresultaat op mijn porto dit jaar teruggevallen van van >20% naar >15% (slechts 2/3e van het koersverlies werd gecompenseerd door mijn geschreven calls, maar vandaag onder de 44 - bijna- niet meer:)), dus ik heb de tijd om te zien hoe e.e.a. zich ontwikkeld.
Mijn bedoeling was lekker in AMG blijven zitten, een terugval tot december 2023 van pakweg 44 accepteren en de forse premie in mijn zak te steken. Op basis van de TA data van vanmiddag (+ geen enkele koersreactie op de bespreking van vanochtend) ben ik dus geheel uitgestapt.
Ik vind AMG nog steeds een veelbelovend aandeel, maar durf het risico van een verdere daling tot pakweg 34-32 niet aan, want dan zijn al mijn beleggingsinspanningen (en tijd) voor JL geweest:).
Uiteraard blijf ik de ontwikkelingen nauwlettend volgen. Laat dat duidelijk zijn.