rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Mooie toekomst voor Zalando & Co (adv)

Mooie toekomst voor Zalando & Co (adv)

Advertorial 

Online shopping is een van de snelst groeiende ontwikkelingen van deze tijd. Je ziet bovendien dat de beste online shopping-bedrijven een kunstje heel goed beheersen: de kunst om marktaandeel te veroveren, om vervolgens te gaan oogsten(I).

Als belegger hoef je dan eigenlijk alleen maar te volgen, door aan te sluiten bij de beste online shopping-bedrijven. Zoals het Duitse online modehuis Zalando. Zalando is een mooi voorbeeld van hoe succesvolle online shoppingbedrijven te werk gaan. Eerst veel investeren in de opbouw van een perfect werkende website, met alle gewenste functionaliteiten. En met uitgekiende marketing marktaandeel veroveren. Om vervolgens te gaan oogsten. 

Stijgende winst en omzet

Zo boekte Zalando het meest recente kwartaal een stevige omzetgroei van 25%, in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Ook de brutowinst steeg fors: 170%. Dat zijn groeicijfers en groeiverwachtingen waar ze bij de 'stenen' winkels alleen maar van kunnen dromen.

Ook de Amerikaanse bedrijven Amazon en eBay en het Chinese Alibaba beheersen de kunst van groei en oogsten. Dat zie je tevens terug in de koersontwikkeling van de aandelen van deze bedrijven. De afgelopen twaalf maanden boekten de hierboven genoemde aandelen forse koersstijgingen: tussen de 25,2% en 79,7%.

Online verkoop

En online shopping blijft voortdurend marktaandeel veroveren op de 'stenen' winkels. In West-Europa wordt momenteel 1/6e van alle kleding en schoenen via internet verkocht. Dit gaat de komende jaren richting 1/3e. En je ziet die groei eigenlijk op alle terreinen. De laatste tijd groeit bijvoorbeeld ook de online verkoop van levensmiddelen gigantisch.

Volgens de berekeningen van onderzoeksbureau eMarketer zullen de algehele mondiale online verkopen tot en met 2019 met circa 115% stijgen, naar dan het gigantische bedrag van ruim 3.579 miljard dollar!

Rendement*

Voor beleggers is het een interessant gegeven dat de toekomst voor online shopping bedrijven er zonnig uitziet. Natuurlijk doen niet alle online shopping-bedrijven het op de beurs zo goed als de hierboven al genoemde bedrijven. Daarom is het verstandig om te spreiden, als je van de voortgaande groei van online shopping wilt profiteren. Dan optimaliseer je rendementskansen in verhouding tot het risico. Maar om de belangrijkste online shopping-bedrijven mondiaal in kaart te brengen is een kleine studie vereist. Beleggers die daar geen tijd voor hebben, kunnen voor een makkelijke en doelmatige oplossing kiezen.

Trend Invest lanceerde begin oktober 2014 de Trend Online Shopping. Hierin zijn de 30 belangrijkste bedrijven opgenomen die garen spinnen bij de voortdurende groei van online shopping. Bedrijven uit onder meer de VS, Japan, Duitsland, China en Nederland. Meer weten over deze bedrijven en de ontwikkeling van het rendement van deze Trend (+50,8% sinds de lancering van de Trend tot nu): www.trendinvest.nl.

Alle informatie van Trend Invest over rendementen, kosten en risico’s vindt u op de website. Trend Invest is als beleggingsonderneming geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten in Amsterdam. 

(I) Deze beleggingsaanbevelingen zijn opgesteld door Robert Schuckink Kool, directeur bij Trend Invest. De heer Schuckink Kool heeft op het moment van publicatie geen eigen positie in de besproken fondsen. Overige meldingen inzake de Wet Marktmisbruik kunt u hier vinden.

* Het rendement is berekend vanaf begin oktober 2014 tot en met 30 september 2016 op grond van de rendementsontwikkeling van de financiële instrumenten binnen de Trend. De weergegeven rendementen betreffen resultaten uit het verleden. In het verleden behaalde en in de toekomst te verwachten rendementen vormen geen betrouwbare indicator voor toekomstige resultaten. De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. De weergegeven rendementen betreffen een bruto-resultaat. De rendementen zijn berekend exclusief de vaste vergoeding per kwartaal, namelijk 0,2% over de waarde van uw Trend en € 7,50 per Trend voor de beleggingsaanbevelingen, en de aan- en verkoopkosten variërend tussen de 0,45% en 0,9%.

Advertorial 

Deze content is tot stand gekomen buiten de verantwoordelijkheid van de redacties van Belegger.nl en Beursduivel.be om. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.